streda 25. novembra 2015

MAKOVÁ TORTIČKA BEZ MÚKY - BEZLEPKOVÁ

Tento recept som videla na Dámskom klube v STV. Náhodou som prišla z práce skôr domov, sadla k telke a pri prepínaní  " čo by som si pozrela", ma upútalo, že sa niečo pečie z MAKUCelý recept bol tak jednoduchý, nenáročný, rýchly, že som si to musela vyskúšať aj ja urobiť. (Aj keď nerada pečiem).

KORPUS
 2 bielka
 45-50 g maku
 45-50 g práškového cukru.
NÁPLŇ
1 jemný tvaroh
1 lyžica medu.
Na vrch nejaké čerstvé drobné ovocie.


Do nevyšľahaných bielkov nasypeme mak a cukor a dobre rozmiešame. Túto masu potom nalejeme na silikónovú podložku ( ja som dala na papier na pečenie) a roztiahneme do tenkej vrstvy.



Pečieme pri 180 stupňoch 10-15 minút. Mal by byť poriadne upečený. Vraveli, že v teplovzdušnej rúre 8 min., v obyčajnej asi 10 min. Ja som na to zabudla (ako inak ) a piekla som 15 minút a bolo to akurát.

                                 Ešte teplé vykrajujeme, lebo keby bol korpus studený, tak sa láme.

Tvaroh zmiešame s medom. Mne od medu tvaroh veľmi zmäkol, najbližšie kúpim iný druh tvarohu.

Vrch ozdobíme čerstvým ovocím. Ja som mala doma len mrazené čierne ríbezle, ale viem si to predstaviť, že s malinami je to božské. Vrch posypeme práškovým cukrom.


Z tohoto množstva mi vyšli chvalabohu len 3 tortičky, ale bola to veľmi dobrá chuťová kombinácia. Na celý plech by som asi dala 6 bielok.



                                          PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

2 komentáre: