utorok 24. novembra 2015

DIY PREMENA KRESLA

KRESLÁ KONEČNE HOTOVÉ

Bála som sa týchto kresiel. Keby som vedela, všetky tie prešľapy a chyby, ktoré som urobila, kreslá by boli hotové za 2 dni.  Skoro všetko som robila na DRUHÝ AŽ TRETÍ  POKUS. 

                           NA VLASTNÝCH CHYBÁCH SA UČÍ ČLOVEK NAJLEPŠIE.

1. chyba  - PRV NEŽ NIEČO KÚPITE, TREBA TO VIDIEŤ NAŽIVO - AK SA TO DÁ
2. chyba -  ZLÝ  STRIH
3. chyba - ZLÝ VÝBER MATERIÁLU NA SEDACIU ČASŤ
4. chyba - ŠETRENIE NA NESPRÁVNOM MIESTE (stará farba, starý molitan)
5. chyba - NECHOĎ NAKUPOVAŤ BEZ OKULIAROV, KEĎ NEVIDÍŠ.

Nedokončené kreslá boli všade po dome, ešte že mám takého chápavého manžela a nevadí mu to. 

FARBU poťahovej látky si vybrala dcéra.  Chcela SMARAGDOVO-ZELENÚ  farbu, nechcela nič vzorované, ani krikľavé, ani svetlé. Odtieň farby ktorý chcela, mali len menčestrovinu alebo flaušovinu.
                 Ja by som vybrala nejakú divočinu vzorovanú, ale mladí nemajú odvahu :-(.


                                               Podľa mňa netreba písať, čo je PRED a čo je PO

Spráchnivená slama, jutovina rozpadnutá, struny polámané. Všetko som odstránila, ostal len drevený rám.
Hrôza, kreslo smrdelo, bolo veľmi zaprášené. Klincov snáď tisíc. 3 hodiny som rozoberala  kreslo a vyberala klinčeky. Pri druhom už musel pomôcť manžel.
Strih presne podľa kresla, nesedel vpredu až o 10 cm. Keby som robila strih podľa dreveného rámu kresla, ušetrila by som látku, molitan a samozrejme čas.
Šikmý prúžok, dovnútra som zašívala šnúru. Je zo starých žalúzií. Keď sa minula, tak podobnej hrúbky som našla šnúru od starej nabíjačky z mobilu, tú som  prišila. Rozdiel nevidno.
Pri šití som použila špeciálnu patku, aby steh išiel tesne pri šnúre. Zošiť vrchnú a spodnú látku, do nej všiť šikmý prúžok so šnúrou, vrchnú časť s bočnou časťou a aby to sedelo na milimeter, asi NAJŤAŽŠIA PRÁCA na kresle.

VÝPLET SEDACEJ ČASTI


 Na Prvé kreslo som dala popruhy, ktoré sú z padáku, čo som dostala od kamošky.
Druhé kreslo má miesto popruhov preglejku. Skúšali sme čo bude lepšie, ale je to rovnaké.
VRCHNÁ CHRBTOVÁ ČASŤ - OPIERKA                                               

Z pôvodnej chrbtovej opierky som odstránila iba poťah, zvyšok konštrukcie aj s filcom ostal.
Ušila som gombíky
a prišila

Boky som musela zašiť ručne
Zadná časť











SPODNÁ SEDACIA ČASŤ
PRVÝ POKUS, celá sedacia časť z molitanu. Ten tenký kúsok uprostred, to je len 10 cm pás, vpredu je kreslo vyššie. Celé jedno kreslo bolo dokončené, ale sedacia časť bola VEĽMI MAKKÁ, kreslo bolo NEPOHODLNÉ, celé som ho znovu rozobrala a prerobila. ŠKODA toho hrubého MOLITANU, dúfam že ho ešte budem môcť na niečo použiť.

DRUHÝ POKUS.  Manžel mi poradil nech jeden molitan vymením za POLYSTYRÉN.  Veď otáčavé kreslá čo mám v kancelárii sú celé z polystyrénu, majú  60 rokov a vždy sú funkčné. Po preskúšaní som vymenila hrubý molitan.
Takže máme 4 vrstvy. 1. DREVENÁ, 2. POLYSTYRÉN, 3. tenký prúžok MOLITANU (klin) len v prednej časti a 4. MOLITAN 5 cm.

Polystyrén som naschvál nechala kratší, aby som prednú časť mohla obaliť tenkým molitanom.
Celé som to obalila do VATELÍNU, nakoľko mi z neho ostalo trochu, tak som ešte do prednej časti dala ďalšie dve vrstvy.  
Vatelín som prišila len tak jemne, aby sa mi neposunul, keď budem na neho dávať veľmi tesný poťah.
Všade, kde sa budú používať skrutky, tam som vatelín vystrihla, nakoľko cez vatelín Vám neprejde skrutka, ale namoce sa na skrutku.
Obrátime kreslo a poťah s nastreľovačkou pripevníme.
Sedacia časť hotová. Tam kde sa bude skrutkovať, vystrihneme si do menčestru malé dierky.
Priskrutkujeme chrbtová časť



Opierky na ruky som najprv natrela farbou čo sme mali doma. Ani po týždni farba nevyschla. Celú farbu som obrúsila. Skúsila som natrieť špeciálnym moridlom, farba nesedela, tak som musela ísť kúpiť TRETIU FARBU a tá konečne chytila na tmavo hnedú.


                                  Som rada, že to mám za sebou a že dcéra je spokojná.
Medzitým som dokončila aj druhú stolnú lampu čo som už uverejnila TU.  Bola hotová iba jedna.

  TAKŽE JE ČAS CHYSTAŤ VIANOČNÉ DARČEKY, LEBO AKO POZERÁM
 DO KALENDÁRA, TAK POZERÁM, JE PRESNE MESIAC DO VIANOC.


PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A TVORIVÉHO DUCHA



23 komentárov:

  1. Jsi borka!!! Proměna perfektní a velmi obdivuji Tvou trpělivost, já bych to tak za čtvrtinou vzdala. Líbí se mi i "méně odvážný" kabátek - tu barvu mám ráda a s jednobarevným potahem si dcera bude moc více vybírat, pokud jde o ostatní doplňky, zařízení ap. Hezký večer A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anicka trpezlivost treba podla mna pri hackovani a strkovani, tu vidis vysledok za par hodin. Ale asi myslis, ze uz hotove kreslo rozoberiem. Ked dcera povedala ze 100 kilovych muzov nepusti na kresla, musela som prerobit.

      Odstrániť
  2. Zito, tedy klobouk dolů!!! Křesla jsou nádherná! Skvělá práce..hned bych je brala:o)..měj se krásně..Inka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tak to je pecka. Obdivuju za trpelivost. Ja bych se u toho zblaznila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-). Ked to rada robis, tak sa nezblaznis. Su ovela jednoduchsie veci z ktorych sa mam zblaznit a iny to robia bez problemov.
      Dakujem, za navstevu.



      Odstrániť
  4. No to je zase paráda! Moc ráda si prohlížím tvoje DIY a kochám se. Já předělávám starou židli už přes půl roku a nejsem schopná ji dát dohromady. Snad do vánoc....

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Marcelka ako som pisala vyssie,ked to rada robis, tak to je raz dva, ale ked len preto lebo treba, vtedy to ide pres pul rok trebars. Ja uz 2 roky napriklad presadzam jahody a este nie su presadene.:-).

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zitka, tak na toto by som sa nedala teda. Ale podarilo sa ti to vynikajúco. :) D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka dakujem, som rada ze je to hotove a hlavne pohodlne.

      Odstrániť
  7. Smekám. Křesla jsou nádherný. Mají moji oblíbenou barvu. Jsi šikovná.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Toto je jeden z mojich najobľúbenejších zelených odtieňov, vybrala by som si ho aj ja :-))) Aj kreslo !
    Krásne ladí s hnedou !
    A ty si hviezda, hviezdička :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka dakujem, farbu si vybrala dcera. Ako som pisala vyssie, ja by som zvolila nejaku divocinu.

      Odstrániť
  9. Pre pana kráľa...veď ty si prehodila všetko, takmer si vyrobila cele kreslo. Si borec no, šikovnica a hlavne trpezliva, klobuk dole.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ked to tak vezmem vela z neho neostalo, ale som spokojna, lebo je skoro nove.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Super foto postup po kvapkách mi dodávaš odvahu nejaké kreslo vytiahnuť z kontajnera :D tie kreslá nemaju chybu, ja by som šla u mňa doma napr.do čierneho zamatu to by sa mi veĺmi hodilo ale vyzerajú naozaj kráasne ale ako písali baby vyššie, toto by som vzdala za tretinou tvojej práce, máš teda nervy zo železa pekný advent ,erika

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Erika kto je schopný hačkovať deku pár týždňov, zvládne aj toto :-) Čiernu by som neodporúčala, dala som čiernu podnožku a vidno na nej úplne všetko. To by si musela chodiť doma s takou kefkou na čistenie ako ja chodím. Ja som typ čo sa vzdám len vtedy, keď sa už nedá nič urobiť. Keby som mala z toho urobiť pelech pre psa, ale nevzdám to nikdy.

      Odstrániť
  13. Mam prosbu, hladam potahovu latku v tomto odtieni, viete mi prosim poradit, kde ste ju zohnali? Dakujem za radu, Matej

    OdpovedaťOdstrániť
  14. mimochodom, kresla vyzeraju velmi dobre, prajem vela takych
    uspechov aj pri dalsej praci

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to menčester, kúpila som ho v látkovom obchode u Anjela v Košiciach. Majú 2 obchody a každý obchod má aj také outletové oddelenie. Látka stála 1,90 €/m . Nie je to preklep. Reálna farba je tá svetlejšia, napríklad kde je kreslo na stole v kuchyni.

      Odstrániť