štvrtok 19. novembra 2015

AKO SOM BIELILA ŠIŠKY A NEŠLO TO

Návod som našla na internete. Prečítala som si aj komentáre, kde robili chybu tí, ktorým sa to nepodarilo a radili tí, čo sa im to podarilo.

Toto je jediná biela šiška, ktorá sa mi ako tak podarila po 5 dňoch bielenia, scvrkla sa a rozpustila na polovicu. Má cca 3 cm. 

I - POKUS
1. Takže nazbierala som šišky  -  OK
2. Kúpila som SAVO - OK
3. Do Sava som dala šišky a zaťažila kameňom - OK
4. Na druhý deň som sa išla pozrieť -  NIČ. Šišky sú oveľa svetlejšie, čistejšie, ale nie biele -  .
                                            Veľké šišky sa scvrkli na mini šišky.
Dala som šišky do tepla na radiátor, ale sa neroztvorili. Možno som mala nechať dlhšie, ale bola som nedočkavá. A bola som až tak, že som šišky dala do mikrovlnky a začali sa otvárať. Smrad od živice a Sava až až. A potom jedna začala divne dymiť. Proste skoro zhorela. Nakoniec som ich dala do elektrickej rúry a konečne rozkvitli.
                                   





II.- POKUS
1. Jeden kus šišky som dala do malej fľaštičky, zaliala Savom a zavrela. Zabudla som zaťažiť.
2.  Po 24 hodinách jedna strana šišky skoro biela, takže som otočila šišku a zaťažila. Žial už pozde.
3. Vyliala som Savo a dala nové, šišku zaťažila o 24 hodin šiška biela, ale presvitá ešte tmavšie vnútro. Šiška sa scvrkla na 4 cm, po 5 dňoch je celá mäkká, na pohmat ako zamat.
4. Po 5 dňoch som už nevydržala a vybrala ju, opláchla a sušičom začala sušiť. Ani po 10 minutách nič. Tak som ju dala do rúry a moju bielu šišku som trochu pripálila. Takže je taká béžová a veľmi malá.


                                        





MALA SOM NECHAŤ TÚ ŠIŠKU TAKÚ ZAVRETÚ, NIE JE ROZKOŠNÁ ?
 III. POKUS - ZATIAĽ SA NEVZDÁVAM

1. Šišku som namočila do DOMESTOSU - možno bude silnejší ako Savo.
2. Po 30 hodinách má šiška biele fľaky a od Domestosu tie biele fľaky začínajú dostávať zelený nádych.

Asi to už vzdám, kúpim sprej a nebudem už skúšať, len keby niekto poradil.

NEMÁ NIEKTO SKÚSENOSTI S BIELENÍM ŠIŠIEK? 

PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA   



8 komentárov:

  1. Zitunko, jsem na tom naprosto stejně..Savem mi zapáchal celý byt a šišky, které v něm byly celý týden jen zlehka zešedly a jakoby se scvrkly...takže pokud ti někdo poradí, i já budu nadšená! Krásný den..Inka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Inka poobede som ti chcela napisat komentar a nejak sa nedalo, chovalo sa to divne. Teraz vecer som este nebola na tvojom blogu,lebo nestiham, ale urcite sa pozriem co robis. Asi nespis. Zitunko este nikto mi tak pekne nepovedal:-)

      Odstrániť
  2. Zitka, ja by som to natrela farbou alebo bielym voskom .....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Minuly rok som nafarbila, len som chcela prirodne, no nebudu. Uz som sa s tym zmierila. Alenka akym voskom natieras osb doky? Asi sisky by som nenatrela, alebo je to tekute?Prekryje aj tmavu farbu? Ako dlho schne? Nie na sisky to chcem, .

      Odstrániť
    2. OSMO nemecký, drahší vosk na drevo, viacero odtieňov, aj transparentný, schne dlhšie, je interiérový aj exteriérový, veľká spokojnosť :-)
      Ktosi tu mal bielené šišky,tuším Jane 33 :-)

      Odstrániť
  3. Aha... Nevidela som. Ja som ich mala vonku vo vedierku a teraz si spkminam, ze to bolo nejake bielidlo z rakuska, nie savo. Savom som robila posledne a tie sa zatial neotvorili tak neviem. Moje sa nescvrkli, ale su makke. Bojim sa ich este bielit aby sa nerozpadli.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ja uz nechcem bielidlo ani vidiet. Urobila som este jeden pokus,ale vzdy su mierne bezove.

      Odstrániť
  4. Balakryl a malý štětec... Pobavilo mě, jak jsi vytrvalá:)

    OdpovedaťOdstrániť