streda 4. novembra 2015

DIY PIERKA na VIANOCE z PET fliaš

Pred 4 týždňami  som bola v Rakúsku, už bol v obchodoch vybalený vianočný tovar, rôzne ozdoby, venčeky, sviečky. Zo všetkých vianočných dekorácií ma najviac zaujali pierka, boli keramické, dosť ťažké, béžové, patinované, také vintage. Nakoľko neviem robiť s hlinou, chcela som si pár kúpiť, ale boli dosť drahé (7,50 € za kus) a to viete "jedno pierko nijaké pierko a dve pierka nestačia."  Tie pierka mi vŕtali v hlave.
A sú tu Vianoce
                                               
Z ČOHO ICH VYROBIŤ ?   A AKO?  
1. Z naozajstných pierok a s niečím lesklým ich prestriekať. Myslela som na nejakú medenú farbu, poprípade kúpiť trblietky v obchode, ale pierka som nezohnala. Ani susedov kohút nechcel spolupracovať.
2. Nakoľko som to chcela urobiť ľahké, tak z niečoho ľahkého a pevného.  
                                                     PET FĽAŠE !!!!!!!!

V práci cez prestávku mi to nedalo a rozstrihala som jednu fľašu a vystrihla pierko.  Pierko som natrela kancelárskym lepidlom a posypala cukrom. Nič iné som tu nemala. Hneď som vedela, že JE TO ONO, trochu to ešte doma doladím a bude to pekné.

             TENTO NÁVOD NA PIERKA, AJ CELÁ REALIZÁCIA JE MôJ VLASTNÝ NÁPAD,
                      NIKDE SOM HO NEVIDELA ANI OD NIKOHO NEKOPÍROVALA.
                                  
PET fľašu, najlepšie priesvitnú si rozstriháme. Dĺžka lístkov je od 12-15 cm. Lepiacou pištoľou si z obidvoch strán jemne vyznačíme stred. Vďaka teplému lepidlu sa pierko v prostriedku trochu prehne.

Nakreslíme si tvar pierka. 

Prvý pokus
Druhý pokus, lepší, stačí zárezy. Kľudne môžu byť aj širšie, väšie.
Do pohára som dala vriacu vodu. Veľmi rýchlo som namočila lístok, treba vyskúšať, aby sa vám neskrútili pierka.  Dakedy môžete vynechať úplne tento krok, lebo od lepidla v prostriedku sa pierko trochu skrúti.  Záleží od hrúbky fľaše.

Hrubo som naniesla lepidlo, (duvilax, je to podobné ako Herkules),  prv z jednej strany, potom aj z druhej.
Hotovo, teraz už môžete posypať nejakými trblietkami, dostať ich kúpiť vo všetkých farbách.

Moje lístky som posypala drvenou perleťou, ktorú som našla na pôjde na chalupe.  Ešte pred tým som perleť v kávovom mlynčeku pomlela na jemný prášok.
                                        PERLEŤ              TRBLIETKY               KRYŠTÁLOVÝ CUKOR                                                                     Našla som doma červené trblietky a urobila som jedno pierko červené, chcela som vedieť ako bude držať na lepidle tento materiál. Až na fotke som zbadala, že tie zárezy som vystrihla opačne. Ale trblietky držia. Po zaschnutí som ešte dobre striasla zbytky materiálu.


EŠTE PÁR MOJICH VIANOČNÝCH DIY DEKORÁCIÍ
 Stromčeky zo starého kartónu, prekladané korálkami, natreté lepidlom a posypané perleťou. Viem si ich predstaviť v bielej farbe, prekladané zlatými, alebo striebornými korálkami. Použila som materiál čo bol doma.





Stromčeky z nástenného kalendára. Tiež sú jednotlivé diely prekladané korálkami.
Minulý rok som ich vyrábala zo starých vianočných pohľadníc a na kríky, ktoré sú v zime bez lístkov, som minulý rok urobila takéto stromčeky z PET fliaš. Trochu ozdobila a prežili fujavicu, dážď, sneh, všetko.  Na stromček do bytu nie, ale vonku to ukázalo perfektne.
  Nesmú chýbať šišky. Len konce šišiek a vrch som natrela lepidlom a posypala trblietkami, potom ešte mašlička a perlička. Nemyslela som si, že to bude vyzerať tak super.   5 minútová záležitosť.


                 Celá šiška natretá bielou farbou (nemala som sprej) a polepená lepiacimi kryštálikmi.

Z každej dekorácie mám minimálne 5 kusov. Stromček potom vyzerá krajšie, keď sa dekorácie opakujú.

       PRAJEM PRÍJEMNÝ DEŇ
NEZABUDNITE, VIANOCE SÚ TU ZA 50 DNÍ.

Týmto ďakujem za hojnú účasť v počte 1 človek na mojom kvíze ohľadom pierok :-(. 
Aj keď nikto nevyhral, Marcelka z Blogu o hledání odpovědí "atakseptam.blogspot.com"  je čestný víťaz. 
Na jej blog veľmi rada chodím, aj keď nerobí DIY, ale veľmi zábavne píše. 
Na jej "a tak se ptám" sa vždy teším. 


PIERKA BUDÚ TIETO VIANOCE  IN. 




23 komentárov:

  1. Snažila jsem se, jak se dalo...
    Gratulace k mému vítězství přijímám pouze do posledního prosince.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marcelka a co povies na vianocnu atmosferu na dusicky? A pierka?, niekto vidi len cestne vitazstvo:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pírka jsou opravdu kouzelné i ty třpytivé šišky. To zdobení cukrem je nápad za všechny peníze, to ti povím!
      Když vidím tu třpytivou krásu, tak mě pohlcuje taky předvánoční nálada a stále intenzivněji myslím na to, jaké letos budou u nás vánoce. Tak snad dojdu na druhý level. To plánování je jen první.

      Odstrániť
  3. Nádhera, krásná pírka...Ale teď musím napsat něco, za co bych se málem já propadla až do země!
    Přečetla jsem si u Marcelky komentář a myslela jsem, že mě raní mrtvice. Manžel měl před měsícem odeslat balíček na Slovensko. Potom, co jsem si přečetla, že balíček nedorazil, jsem se zeptala manžela, kde je balíček? Ano, je! V kaslíku auta, prý na něj úplně zapomněl. Přiznám se, že já zase čekala na odezvu, jestli se balíček líbí a bylo mi trapné se zeptat..A tak jsem moc ráda, že čtu i cizí komentáře, protože bůhví, kdy bych otevřela v autě šuplík na palubovce.
    Moc, moc se tedy omlouvám a hned zítra balíček odešlu..Sliby se totiž mají plnit nejen o Vánocích..Přeji krásné dny ..Inka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Jajaaaj, asi by som mala menej písať. Povedala som si, že máte v rodine svadbu a ty si piekla 2 týždne v kuse, nie ešte balíčky posielať, potom či náhodou niekde neostal balíček-----. Inka, tak to malo byť. Naozaj, nie je to zhoda náhod,napíšeš z Košíc niekomu na Moravu na blog a akurát si to prečítaš. Mohla si sa zatajiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zitka, originalna ako vždy! Máš ozaj veľký dar!!!!!! Nestačím obdivovať!!!

    Maja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem, velmi ma tesi ze sa ti pierka pacia. Rozmyslam ze urobim video na vyrobu pierok, ....ked bude cas.

      Odstrániť
  6. To se moc povedlo:-) Skvělý nápad:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Hanka. Na zivo to vyzera velmi pekne. Nie preto, lebo som to ja robila:-)

      Odstrániť
  7. Aj ja sa pripájam Zitka ku predošlému komentáru majhol...máš skutočne obrovsky dar, nápad za nápadom, a tvoje renovácie nemajú chybu. Pierka ako inak zase suuuper. Ahoooj.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Mery, ja uz snat nie som ani normalna. V jednom obchode som uvidela mini lustre na stromcek ako ozdobu a nevedela som spat lebo som rozmyslala ako ich vyrobit.,ale cakaju ma 2 kresla a Vianoce pred dverami.

      Odstrániť
    2. Mery, ja ledujem aj vas blog... aj vy dokážete robiť krásne veci.... maja

      Odstrániť
  8. Super , super!!!!

    Krásná originální dekorace

    OdpovedaťOdstrániť
  9. perfektné! páči sa mi takáto recyklácia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. super nápad 😉 a dakujem za návštevu na mojom blogu pa, zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Skvely napad. Uzasne provedeni. Mne by se to pericko libilo i jen tak, prusvitne - nebo jen nalakovane/leskle...

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Cí tak toto som ti zožrala aj s navijákom :DD keď som zbadala pierka prvé čo mi napadlo dokelu ona si fakt kúpila tie drah´é pierka zo Spencera ?? obdivolala somich ale nekupila boli asi za 10,-,€a ty si ich vyrobíš z pet fliaš ??? :DDD úplne geniálne ďakujem za super nápad o ktorý sa delíš,určite si ich pred viankami vyrobím !!! čau e.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Cí tak toto som ti zožrala aj s navijákom :DD keď som zbadala pierka prvé čo mi napadlo dokelu ona si fakt kúpila tie drah´é pierka zo Spencera ?? obdivolala somich ale nekupila boli asi za 10,-,€a ty si ich vyrobíš z pet fliaš ??? :DDD úplne geniálne ďakujem za super nápad o ktorý sa delíš,určite si ich pred viankami vyrobím !!! čau e.

    OdpovedaťOdstrániť