nedeľa 18. októbra 2015

DIY ČALÚNENIA KRESLA - I. DIEL


Keď som uvidela tieto kreslá na internete, nemyslela som si ,že budú až tak ZNIČENÉ. Predajca povedal, že sú dobré a že našťastie poťah nie je deravý :-), že je v dobrom stave.  Realita bola trochu iná, doniesli mi "NESEDATEĽNÉ, ŠPINAVÉ, POLÁMANÉ KRESLÁ". Na boku trčali hrubé drôty, ktoré poničili opierky, celá sedacia časť bola hrbolatá.
TEŠILA a zároveň som sa BÁLA,  čo nájdem pod poťahom. Opravovala som už staré kreslá, prerábala, ale starý poťah som nikdy nedala celý dole. Rozobrala som len spodnú časť, povysávala, dakedy vymenila popruhy a ušila nový poťah na starý pôvodný poťah.
Toto kreslo bolo plné špiny, prachu, smradľavej spráchnivelej slamy. A tak som ho celé začala rozoberať. Myslela som si, že odstránim látku, vrecovinu a slamu, ale nakoniec som odstránila všetko. Struny polámané, popruhy potrhané, chumáče prachu, takže som nakoniec po TROCH HODINÁCH práce a dvoch prasknutých pľuzgierov, vytiahla klieštikmi snáď 500 klincov. A ostalo len torzo zadnej opierky a rám sedacej časti.     A ČO TERAZ, ČO ĎALEJ?    Neďaleko nás je čalúníctvo, ...........



 Chrbtová opierka, rozpárané, odstránené klince, povysávané  a     Rudko hneď vyskúšal.  Že môže byť. Už ma nepustil ďalej.
                                    A rozoberám a rozoberám. A NEOSTANE KAMEŇ NA KAMENI



Nakoľko si tieto kreslá adoptovala dcéra, moja kúpená látka sa jej nepáčila, takže NATERAZ  MUSÍM  SKONČIŤ, vyriešiť sedaciu časť (už asi viem ako), vybrať spolu s dcérou novú látku a dokončiť čalúnenie.
Medzitým som bola pozerať s dcérou látky. Chce prúžkovanú alebo nejakú zeleno-modrú, nevie si vybrať, len toľko vie , že nechce ani jednu čo ponúkajú obchody..... :-).

   DRŽTE MI PALCE.
 PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA, A CELÝ TÝŽDEŇ.



10 komentárov:

  1. Zitka, ste mimoriadne šikovná! Nakúkam ku vám už dlho a klobúk dolu!!! Maja Holášová

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Majka ďakujem pekne, vždy ma to veľmi poteší keď mám nejakú odozvu na moje snaženie.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Těším se na výsledek! ;) Hezký večer, K.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Aj ja sa teším :-) Aj tebe hezký večer.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No ja ťa obdivujem a drukujem...len mi nehovor, že si to robila v obývačke, vyzerá to tam luxusne na dielňu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V kuchyni na stole. Ja všetko robím v obývačke a v kuchyni. Keď je teplo, tak aj vonku, ale nakoľko to všetko večer robím, tak v dome. Večer to musím (nemusím, ale chcem) odložím a upracem.

      Odstrániť
  6. Aj my sme mali toto kreslo kedysi, teda nevedela som , že takto to je vo vnútri, držím palce a som zvedavá na výsledok..určite bude luxusný....maj sa krásne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čo som prerábala staré kreslá, neboli až takto vypchté slamou. Používali taký 1 cm filc. Toto bolo špeciálne zničené.

      Odstrániť
  7. Smekám... a jsem zvědavá na výsledek.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Elianna, ďakujem za návštevu blogu. Takže teraz už budem musieť dokončiť tie kreslá, nejak sa mi nechcelo do toho, preto som to dala na blog, nech ma to trochu motivuje.

    OdpovedaťOdstrániť