pondelok 26. októbra 2015

POŤAHY NA STOLIČKY + malá zmena.


POŤAHY NA STOLIČKY, ALE TROCHU INÉ.

Dakedy pred 15 rokmi sa mi tieto stoličky páčili, ale ako to u mňa býva, netrvalo dlho a už som rozmýšľala čo s nimi. 
Samozrejme som mala viac alternatív ako to vyriešiť.  
1. Podarovať ich svokre, lebo má veľmi staré stoličky a kúpiť si iné. Úplne naj-naj super nápad, ale to by som doma nesmela mať šporovlivého manžela a štyri staršie stoličky na pôjde. Vec ktorá funguje, sa nevyhadzuje.
2. Urobiť nové čalúnenie.  Toto je už  TRETIE, ale posúďte sami,  nie je to ono.
3. Hocičo urobiť, len nech nie sú farby svetlého dreva.

Zakaždým som pokukovala po mäkkých celo-čalúnených stoličkách, samozrejme s gombičkami. Lenže, potrebujem aby sa poťahy dali vyprať, takže gombíky nemôžem dať.
Prerábala som ich pred dvoma rokmi a poťahy prala 2 krát. A sú ako nové.
                                                               


















TAK IDE SA NA TO
Látku som mala doma, ostala zo šitia poťahov na kožený gauč v obývačke.  A ostalo veľa.  Akurát som dokúpila tenký molitan
  Urobila som približný strih, a na stoličke som to dorovnávala.  Molitan rukou poprišívala k stoličke.


VYŠITÝ MONOGRAM
Na internete som našla stoličky s vyšitým monogramom.  Urobila som si aj ja náš monogram aj s ozdobným rámom a našla si firmu čo vyšíva. Za vyšitie celého monogramu chceli naozaj veľa, vyhotovenie 2 mesiace, (grafická úprava, nastavenie stroja, neoplatí sa na 5 výšiviek, atď), tiež Vianoce mali byť za 2 týždne, tak som to zredukovala na 2 písmená (písmená mali naprogramované). Za výšivky na 5 stoličiek som zaplatila 20,- €, ale žiaľ sa mi to nepáči,  ale keď už je to hotové, tak to nevyhodím, poťahy som ušili aj s výšivkou.  Podľa mňa ten monogram mal byť o polovicu menší a oveľa oveľa tmavší, možno farby látky. JE TO MOJA CHYBA.




Veľmi ťažko sa fotí v kuchyni, lebo je tam celý rok tma, nakoľko pred kuchyňou je veranda so strechou. Nanosila som tam všetky lampy z domu a fotky boli vždy tmavé. Tam, kde je tá fotka do zelena, som zapla horské slnko, ale nepomohlo :-). 

JE JASNÉ, ŽE TO NIE JE POSLEDNÁ VERZIA. NIEČO UŽ VYMYSLÍM.

PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA, POHODOVÉ TVORENIE, FOTENIE, PÍSANIE.....

6 komentárov:

  1. Super proměna... můžeš se dát rovnou na čalounici :-) Hezký večer A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :-) asi čalounici NIE, je to dosť ťažká práca. Ako zábavka ano, mám rada ten výsledok, lebo neviem nikdy ako to dopadne. Stoličky boli ľahké, (len ich bolo trochu veľa), sú to poťahy a molitan, ale keď zvládnem tie rozpadnuté starožitné kreslá, tak sa sama korunujem za čalounici :-),

      Odstrániť
  2. Mě ty monogramy připadají naprosto dokonalý. Tmavší by se úplně ztrácely... A celkově ty židle jsou o 1000% hezčí, než původní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to tam vyslovene vadí, preto by som dala tmavé. To je pravda že by sa strácali, ale by tak nekričali. Musím sa priznať, oni boli úplne svetlo sivé, ja som ich už všetky fixkou premaľovala, ale nestačí, ešte by som chcela tmavšie, len nie sú také fixky.

      Odstrániť
  3. Mně se to také moc líbí, i velikost i barva, možná by to šlo ztmavit razítkovou barvou na textil, i když osobně bych to nechal, je to moc krásné!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mně se to také moc líbí, i velikost i barva, možná by to šlo ztmavit razítkovou barvou na textil, i když osobně bych to nechal, je to moc krásné!

    OdpovedaťOdstrániť