utorok 13. októbra 2015

DIY SVIETNIKY Z FLIAŠ A POHÁROV

AKO VYUŽIŤ STARÉ FLAŠE, NEPOTREBNÉ SKLENENÉ POHÁRE ALEBO MISKY?

  V obchodoch som videla rôzne sklenené dekorácie, ktoré boli nastriekané strieborným sprejom a fľakaté.   Stála predo mnou ďalšia výzva ako to urobiť - vyrobiť? Ako dostať tie "bublinky" pod farbu.
1. Prvý pokus sviečka, pokvapkať sklo roztopenou sviečkou, nastriekať farbou a odstrániť sviečku. Pri odstraňovaní sviečky išla dole aj farba.
2. Druhý pokus olej, nakvapkať olej, nastriekať farbou a olej po zaschnutí zotrieť. Olej stekať na skle.
3. Tretí pokus voda.   BINGOOOO....  Hoci musela som na to prísť koľko vody, aby bolo dosť bubliniek, ako nastriekať vodu aby nestekala, kedy zotrieť vodu, ale ku koncu to išlo perfektne.
Nakoľko tento návod som posielala minulý rok do jedného časopisu akurát v čase Vianoc, celé som to aranžovala Vianočne. Vianoce sa blížia, tak dozrel čas. 
Viem, že sú useknuté sviečky, ale fotka musela byť na šírku a mali byť dobre viditeľné fľaše.







 

Niektoré fľaše mali pekné obrázky, to som prv prelepila. Vystrihla som z obyčajného kancelárskeho papiera tvar aký som potrebovala a papier  prilepila (vodou) na fľašu. Nepoužila som lepidlo.




Vodu som prstami (frčkami) nastriekala na fľaše.
Tiež bolo pár pokusov. Dovtedy som frčkovala vodu, pokiaľ sa dalo,  vyvarovala som sa tomu, aby sa nezačali kvapky spájať a tým pádom stekať.





 Strieborným sprejom, veľmi jemne, z diaľky, veľmi tenkou vrstvou som nastriekala fľaše.

Počkala som pár sekúnd, keď farba už nelepila, bola suchá, ale nie tak úplne. Nesmiete nechať farbu vyschnúť úplne, na kosť (t.j. odskočiť si navariť medzitým obed) a jemne pritláčaním servítky som odstránila vodu. Ešte som namočila štetec do farby čo stiekla na igelit a jemne obrázky prepatinovala.













          Ešte som prekryla závity na fľaši papierovou páskou.

                                 Môžeme zdobiť na RôZNE PRÍLEŽITOSTI.
Po svadbe dcéry, sme ešte urobili pre blízku rodinu posedenie na záhrade.  Tam by som teraz použila svietniky vyzdobené ružičkami.
Tieto svietniky boli určené na terasu, lenže náš vlčiak naháňal mačku alebo myš a celá terasa bola hore nohami. Ostali len tri fľaše. Po mesiaci sa to zopakovalo a neostalo nič.
                                        
   





 VYSKÚŠALA SOM TO AJ NA POHÁROCH

Doma som mala len 15 ročný autolak modrej farby,  farba schla veľmi dlho a chovala sa divne, ale dalo sa. Narýchlo som vystrihla nejaký stromček a hviezdičky, prilepila papier vodou a svietnik je hotový. 
Viem si to predstaviť aj v iných farbách. 

Pohár na stopke má tiež bublinky, len na fotke ich nevidno.  















PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A VEĽA KREATÍVNYCH NÁPADOV

4 komentáre:

  1. Mám toľko nepotrebných pohárov , aj nejaká farba v spreji by sa našla, vyskúšam určite. Elena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lahve zajímavých tvarů si už nějakou dobu odkládám. Během roku jsem některé nastříkala měděnou barvou, jiné přetřela matnou černou. Je to zajímavý nápad- stříbrnou s bublinkama určitě vyzkouším!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Marcelka, alebo medenu s bublinkami :-)

    OdpovedaťOdstrániť