sobota 4. apríla 2015

DIY PRERÁBKA ZRKADLA


PRERÁBKA ZRKADLA TROCHU INAK

Toto zrkadlo malo vyzerať úplne inak.  Malo byť flakaté, ako keby bolo pofrkané a rozleptané, malo mať drevené, na strieborno patinované ornamenty. Ale dopadlo to trochu inak.

Nakoľko návod ako urobiť fľakaté zrkadlo podľa môjho "gusta" som nenašla, tak som si ho urobila podľa seba. Našla som nejaký zahraničný návod, ale chemikáliu, ktorou odstránim farbu z druhej strany zrkadla, som u nás nezohnala.
Toto zrkadlo som mala v kancelárii X-rokov.  Malo jednu tenkú lištu dole a hore, na tom držalo na stene a trochu oškretý jeden roh.  Akurát na vyskúšanie, ak by sa nepodarilo, nebola by škoda.
Budete potrebovať:  odstraňovač starých náterov - asi 1/5 z celého balenia, DOMESTOS
                                    striebornú farbu v spreji - , drevené tenké lišty, lepidlo na sklo,
                                    lepiace kryštáliky.
 
Toto zrkadlo malo mať miesto kryštálikov  drevené vyrezávané ornamenty.
Návod na prípravu


Najprv si nastriekame vo viacerých vrstvách vrchné ozdobné lišty.
                                       Potom si vyznačíme, kde budeme odstraňovať farbu.
                                                                           Štetcom natrieme odstraňovač náterov a trochu počkáme,


Špachtlou odstránime prvú vrchnú, v tomto prípade sivú farbu. 
Pod sivou farbou je červená farba, túto odstránime tiež odstraňovačom náterov.
Ostala len posledná strieborná zrkadlová vrstva, ktorá sa nedala nijako odstrániť.  Hľadala som niečo, čo by obsahovalo  chemickú látku, ktorá bola v látke, s ktorou sa dá táto vrstva odstrániť, ale ktorú som nevedela v SR kúpiť. Aspoň jednu chem. látku som našla v  Domestose (čistič WC) a farba konečne povolila. Dávajte pozor, aby ste neodstránili  celú farbu a neostalo vám len číré sklo.


Farba zo zrkadla z druhej strany je odstránená a ideme lepiť lišty, ktoré sme si porezali na požadovanú dĺžku. Ja som potom tieto lišty trochu zaťažila, nech lepidlo dobre drží. Potom si z kryštálikov urobíme nejaký vzor, ktorý si pred tým predkreslíme.  Zrkadlo je hotové. 

PRAJEM PRÍJEMNÝ A PEKNÝ ZVYŠOK DŇA

2 komentáre:

  1. Zdravim striebornu vrstvu odstrani HCL kyselina chlorovodikova dosta to vo vecsej drogerii, mna by skor zaujmalo ako ti dve farby odstranit bez spachtle iba poistriekat rostokom a utriet aby zostalo iba obojstranne zrkadlobez skarabancov ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tie skrabance su preto, ze som nevedela dostat dole tu striebornu vrstvu, škrabala a skusala som kde čo. Asi by som dala dole odstraňovačom farebné vrstvy a s kyselinou rozleptala striebornú a handrou opatrne utriela farbu. Ale asi chceš docieliť bublinkovú fľakatú formu. Je možné, že druhú vrstvu tiež rozleptá kyselina spolu so striebornou. Možno ako píšeš nastriekať to.

      Odstrániť