utorok 14. apríla 2015

PREMENA KRESLA 2 spôsoby

DVE rôzne prerábky KRESLA

Tieto staré kreslá sme kúpili s domom. Mokli vonku a my sme ich zachránili. Jedno si manžel odniesol do pivnice a jedno sme darovali a išlo na balkón. S pivnice sa potom kreslo presunulo o poschodie vyššie do spálne,  kde čakalo prikryté dekou kedy dostane nový poťah.


1. Prvé kreslo dostalo len poťah, opierky boli celkom zachovalé, povysával a vyčistil sa poťah, odpárala som bordovú krútenú šnúru (neviem ako sa to odborne volá- kto vie ,nech pomôže) z celého kresla a vyprala som ju. Musela som odpárať zadný diel , aby som vedela odstrániť opierky. Ušila som veľmi tesný poťah, musí byť veľmi, veľmi napnutý aby sa nekrčil pri sedení. No -natrápila som sa.  Ešte som dookola kresla ručne prišila bordovú šnúru. Nefotila som tento postup. 



2. Druhé kreslo sa z balkóna dostalo nazad domov. Nakoľko sa viac používalo a bolo pár rokov na balkóne, bolo vo veľmi zlom stave. Opráskaná politúra na opierkach, uvoľnené struny bolo vidno cez látku.
(1) odpárala som celý spodok a zadný diel kresla, opravila som odtrhnuté popruhy, v jednom prípade som popruh nahradila iným. (2) Struny som poprišívala na miesto, ale nakoľko už vypadala aj vypchávka-slama, tak na vrchný diel som musela dať molitan.  (3) Na sedátko stačil 3 cm molitan, na opierku 10 cm.
                    1                                                         2                                                      3

(4) opierku som chcela s ozdobnými priehlbinkami - dierkami a ozdobnými mini gombičkami. Keď chceme tie dierky aby boli hlboké, musíme do molitanu urobiť diery. Ja som si "vyrezávatko" molitanu urobila sama z 1 cm/priemer  rúrky a koniec rúrky som zabrúsila, aby bola trochu ostrejšia a dobre rezala molitan.  Nakoľko som nechcela tie ozdobné záhyby na čalúnení, ale hlboké dierky, podarilo sa mi kúpiť pružný zamat (ako inak 1,99 € /m) zhodou náhod takej farby ako som chcela. Bolo ho už málo a na čalúnenie postele už nezvýšilo, ale nevadí.
(5) potrebujeme k niečomu tie gombíky z druhej strany pripevniť, na to som použila preglejku, ktorá je menšia ako opierka, do nej som vyvŕtala tiež dierky.
(6) na preglejku si dáme molitan, potom vatelín a látku. Toto som celé prišpendlila a s obrovskou  ihlou som prišívala gombičky.
-  POZOR je to len môj postup,  podľa mňa ČALÚNIK by to robil  INAK.
                      4                                                         5                                                     6

(7) druhú strana preglejky  Tu používam všelijaké gombíky s dierkami a tam robím uzlíky. Dobre potiahnem ražnú niť, až na doraz. Opierka je hotová, potrebujeme ju pripevniť na kreslo. Ja som chcela, aby to kreslo bolo pohodlnejšie a opierka bola vyššia, tak som naschvál nechala tú vrchnú časť molitanu dlhšiu ako vidno  na obrázku (3).
                    7                                                             8                                                 9

(8) Na sedátko si dáme molitan a vatelín   (9) Na opierku v hornej časti si nastrelíme molitan. V hornej časti je drevo, takže sa dalo bez problémov molitam pripevniť. Použila som ochrannú stuhu, aby spony dobre držali. (10)  Začala som naťahovať tú pružnú látku na kreslo a nastreľovať tam, kde to nie je vidno, v spodnej časti  a vzadu.
(11)  celú zadnú časť som prišila ručne. Nakoľko je to zamat, tie chĺpky zo zamatu zakryli šitie.
 (12) nakoniec som prekryla spodok kresla. To platí aj pre to prvé kreslo.
                      10                                                     11                                                     12

Celé kreslo som urobila za 2 dni, večer po práci.. Nakoľko už je to 3 vec, ktorú čalúnim týmto spôsobom, ide to dosť rýchlo.  Materiál na kreslo ma vyšiel  na 12,- €, musela som dokúpiť tenký molitan na sedátko ( väčšina sa zvýšila) a kupovala som látku 1,5 m a malé gombičky.

TO PRVÉ KRESLO SKONČILO NA CHALUPE,  NEHODILO SA DO SPÁLNE.
DRUHÉ KRESLO SA UŽ VYRÁBALO PRESNE PRE VYNOVENÚ SPÁLŇU, FAREBNE AJ ŠTÝLOVO.                                 A VÝSLEDOK?  
                      SKORO KAŽDÉMU SA VIAC PÁČI TO PRVÉ KRESLO.
            
                                               PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

11 komentárov:

  1. Ja Ťa poteším, mne sa páči viac to zamatové, i mne by sa hodilo. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj keď sú obidve kreslá moje deti a nakoľko sa mi páči to druhé oveľa viac a nikto mi ho nepochváli, tak neviem či ja mám taký čudný vkus, alebo nevidím dobre??? Teším sa, že sa ti páči. Ja na začiatku keď si niečo vymyslím, neviem ako to dopadne. Vyberiem si poťah na kreslo a keď je hotové, tak sa mi to nepáči. Vymyslím si moderné kreslo zo zamatu a keď je hotové, tak sa neviem vynadívať ako sa mi podarilo a kamoška mi povie, že to prvé sa jej páčilo viac. Tak SOM SMUTNÁ :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No chcela som povedať neskutočné ! ,tá prerábka...oboch,ale už keď som išla na vec,písať,vedela som,že zamatové ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No, čo dodať, prekrásna premena. Zaslúžiš si obdiv ... že večer po práci a len dva dni? Mne sa tiež viac páči to druhé - zamatové :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahoj , aj mne sa páči ooooveľa viac zamatové fakt!!!! To prvé je na môj vkus priliš kikiriky :DD ale vieš proti gustu žiaden dišputá,t každý sme nejaký ....a si veľká šikovnica, do toho by som sa nepustila, ale možno v´daka tvojmu návodu ..no uvidím ..čau e.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No veď keď bolo hotové, sa mi nepáčilo, tak som prišila tú červenú šnúru a ani tak a preto išlo na chalupu a tam sa hodí, aj keď za ním je vzorovaný záves s iný vzorom. Celá spálňa totižto bola béžovo bordová a chcelo to trochu nakopnúť, tak preto vzorované kreslo. NENAKOPLO :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. aj mne sa páči viac to modré...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. úžasné, nádherné, dokonalé...připomíná mi to mého dědu, byl čalouník a podobná krása mu rostla pod rukama...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Toto moje snaženie, aj keď píšem že čalúnenie, tak je iba šitie poťahov na pôvodný starý poťah. Keby som mala v rodine čalúnika, tak by sme toho dokázali veľa:-)

      Odstrániť
  9. Dobrý deň! Chcem sa spýtať, či sa jedná o nejakú špeciálnu zamatovú latku určenú na čalunenie alebo obyčajný zamat. Ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť