piatok 4. septembra 2015

DIY HOJDAČKA - nielen pre deti

Asi pred 3-4 týždňami (nepamätám si presne) som pozerala na rôzne blogy a v tých blogoch som si vybrala ďalší a zase v tom ďalší, už si ani nepamätám v koľkom v poradí a z akej krajiny bol ten blog a tam som videla veľmi peknú verandu a na verande na krásnej hojdačke sa hojdalo dievčatko. Večer som si spomenula na tú krásnu verandu a hlavne na hojdačku a na druhý deň som ju začala hľadať, ale už som ju žiaľ nenašla. A tak som si povedala, že si ju skúsim vyrobiť, alebo aspoň podobnú.


Nakoľko detskú hojdačku už máme a je do 20 kíl (NIČ PRE MŇA), tak že ju urobím takú,
 aby som tam mohla aj ja sedieť. 
Všetok materiál okrem závesných krúžkov za 1,- € som našla doma, ešte aj hrubé jutové lano.
Vyeranie, hobľovanie, obrúsenie, namaľovanie, čalúnenie, upevnenie lana všetko je moja práca. 

Manžel mi odrezal dosky a preglejku na čalúnenie. POŽIČAL mi ELEKTRICKÝ HOBLÍK, ktorý ma tak ZAUJAL, že som okrem doštičiek hobľovala aj iné veci až som mu ho POKAZILA. Už som počítala koľko ma vyjde hojdačka, ale chvalabohu manžel mal doma náhradný remeň, za ten čo sa spiekol od tepla a vymenil ho. Vymerala a odstrihla som molitan a vyznačila kde dám priehlbinky v čalúnení.


S manželovou asistenciou som urobila diery na lano a doštičky priskrutkovala k doske. Vyvŕtala som dierky do preglejky, tam budem vyťahovať nite pri šití čalúnenia a poriadne som obrúsila všetky rohy. NEPOKAZILA som ani jedno náradie.

  
Dokončila čalúnenie, postup mám veľa krát v iných príspevkoch, tak to nepíšem. Natrela hojdačku a podľa detskej hojdačky čo máme doma, okopírovala špeciálny uzol.


 Nakoľko bolo veľmi sucho a pri konštrukcii kde sa dá hojdačka zavesiť naozaj nepekne, naštylizovala som ju na hrušku, lebo tam bola ešte tráva zelená a sedačkou z terasy zakryla nepeknú dieru po višni.

                                Pokiaľ sa Vám páči HOJDAČKA, budem rada keď mi napíšete.

              PRAJEM PRÍJEMNÝ VÍKEND A VEĽA SKVELÝCH NÁPADOV K TVORENIU.








14 komentárov:

  1. je nádherná...už len strom potrebujem...a popis na jednotku...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc se mi líbí. Stromy nemáme žádné, jen pár záhonů a mým milovaným zbožňovaný trávník... nic víc.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Stomy mame este par, ale mame aj zrd kde vieme zavesit hojdacku a nedaleko domu je tiez stojan na byvalom detskom ihrisku, tam si kazdy donesie vlastnu. Tam som vyskusala tuto, ci ma udrzi. Udrzala.

      Odstrániť
  3. Houpačka je skvělá, mmoc dobrý nápad, s tím sedákem vypadá velmi luxusně. Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Paráda:)! Houpačka je úžasná, super tip na příští léto:)
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dakujem, ked je to od dizajnerky/ok tak to tesi este viac.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Na jednotku a pekne ladí so záhradným nábytkom...a kam tie opachy, pekné.., potom schováte ?
    Myslím záhradný nábytok ..

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zahradny nabytok ostava na terase, celorocne, len podusky skryjeme do jednej budy. Terasa ma strechu aj tak na to prsi. Inak nabytok ma 3roky zatial sa drzi.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Hojdačka je nádherná a myslím, že si ju videla na tomto blogu:
    http://mojdom-mojemiejsce.blogspot.sk/
    Aj mne sa veľmi páčila. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Aha, tak ten blog som objavila najpravdepodobne keď som si pozerala Tvoj blog:-)
    Ďakujem. Ahaaaaaaaaaaaaaaa, na pôvodnej hojdačke bolo sedátko vypuklejšie.

    OdpovedaťOdstrániť