štvrtok 19. marca 2015

KOZMETICKÝ STOLÍK - ZRKADLOVÝ prerábka

 Premena starožitného kozmetického stolíka

PO
PRED
Moje "starožitné obdobie" v spálni sa začalo kúpou veľkej skrine a následne k tomu sa prispôsobovalo všetko. Dlho som nevedela nájsť kozmetický stolík, aby sa hodil ku skrini aj materiálom aj farbou a preto som zlomila manžela nech mi nejaký vyrobí.  Kúpili sme na vrch stola v Baumaxe poličku a 4 ks dielov zábradlia na nohy. Pár malých doštičiek sme našli doma a stolík sa celkom podaril. Na burze som k nemu kúpila zrkadlo, prerobila starú stoličku na taburetku, dokúpila nejaké doplnky a....................

 uvidela som v TV krásnu   SPÁLŇU MOJICH SNOV a  tam krásny zrkadlový stolík. 

A bolo mi jasné, akou farbou vymaľujem, a že svoj kozmetický stolík prerobím a okopčím farbu kresla. Mohla som natrieť všetko bielou farbou, a provensálska spálňa by bola TIP TOP, len ten zrkadlový stolík mi nedal.  Tak som zariskovala.
NÁVOD:  Našla som si dobrého sklenára, vysvetlila som mu čo chcem, urobila mu šablónu na niektoré atypické diely a za 15 ,- € mi vyrezal zrkadlá.

Sklenár mi tiež  poradil, kde všade musím pridať pár mm, aby zrkadlá presne sedeli. Keď máte zrkadlá vyrezané, už to ide veľmi rýchle. Jemne som obrúsila nohy stolíka, aby farba lepšie držala, potom chrómovou striebornou farbou nastriekala 3 x nohy, chcela som docieliť, aby vyzerali ako kovové. Prv som mala farbu  zo špecializovaného obchodu na farby, 8,- €, ale nemala taký efekt chrómu ako som chcela,  potom som kúpila poľskú farbu na dekorácie za 5,- €.  S tou "nepodarenou" som v1 vrstve nastriekala celý spodok stolíka a dakedy ju na niečo použijem.  Potom som podľa návodu na lepidle (3,50 €), natrela z druhej strany zrkadlá  a prilepila.  Pár minút podržíte a už to držalo. Obyčajným brúsnym papierom (poradil mi sklenár) som prebrúsila všetky hrany.   Celý roh izby sa rozjasnil. 


V ďalšom príspevku taburetka zo starej stoličky.

10 komentárov:

  1. Ďakujem za návštevu môjho blogu a komentár. Toto je naozaj vydarená práca. Toaletný stolík je nádherný a farba taburetky taktiež. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je perfektní! Vůbec by mě nenapadlo, že je možné to takhle skvěle předělat s těmi zrcadly a vším! Vypadá to opravd úžasně, až jsem se musela pořádně kouknout, jestli je to opravdu ten samý stolek! Palec nahoru, super!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem, pochvala vždy poteší. Polepila som potom aj skrinku, spálňa potrebovala na druhej strane vycentrovať. Chystám foto -návod... , bolo to oveľa jednoduchšie, nebolo treba nič farbiť. Najhoršie bolo nájsť čo polepiť :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Si šikovná. Kreatívna, fakt. Máš môj obdiv. A ten yorki.... úžasne tam ladí :-). Ja mám tiež yorkiho, ale väčšieho. Hlavne že som snívala o mini :-D.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Náš prvý yorki bol veľmi maličký, ale nečakane zomrel a nejak sme to psychicky nezvládali, tak nám poradili, aby sme si rýchlo kúpili ďalšieho a tiež sme si mysleli, že bude maličký, ale má o 1 kg viac ako predošlý, ale nevadí, títo psíkovia majú tak úžasnú povahu (aspon tí naši) že je to jedno.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pekný deň

    Prosííííím takýto mi urobte na zákazku! Máte neskutočné zlaté ruky. Naozaj to myslím vážne, po tomto túžim roky a určite sa na cene dohodneme.
    A mali by ste sa týmto živiť...čosi úžasné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ďakujem za pochvalu, ale nie je problém dať si vyrezať zrkadlá a nalepiť, ale niekto by mi musel vyrobiť ten základ z dreva. Manžela do toho neprinútim, trvalo mi to mesiace pokiaľ mi to vyrobil. Neviem ani koľko by stál materiál na základ stolíka, koľko by stáli teraz zrkadlá. Ten sklenár videl moje oduševnenie tak mi dal dobrú cenu. Takže iné je oblepiť niečo zrkadlami čo je hotové a iné urobiť ten kus nábytku. Na Vianoce chcem dcére urobiť nočné stolíky ale tie sa kúpia hotové. Inak na Sasche niekto predáva zrkadlový nábytok ale pravdepodobne je to dosť drahé.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Čo som sa pýtala, tak to zrkadlo je drahé, vyrezávanie nehovoriac. Dokázali ste zázrak! Ak by sa predsa našiel spôsob, tak beriem :) Tiež neviem nikde nájsť kozmetický stôl, ktorý by sa mi tak páčil.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Keď nebudem mať čo na prácu, budem na Vás myslieť. Ale mladšia dcéra si kupuje starší byt a nebudú mať peniaze na nábytok do všetkých izieb, tak už vymýšľame čo by sme vedeli prerobiť :-).

    OdpovedaťOdstrániť