utorok 2. júna 2015

DIY LUSTER Z PLETIVA A KRYŠTÁLIKOV

LUSTER  "KVAPKY VODY"

Tento LUSTER je môj nápad, nekopírovaný, "neodkukaný". Chcela som si vyrobiť luster z retiazok a rozmýšľala som, na čo zavesím tie retiazky. Ako som sa prechádzala po železiarstve a pozerala rôzne mriežky atď, tak som zbadala rôzne pletivá.   A nakoľko retiazky nemali také, ktoré by mi vyhovovali, tak som si kúpila pletivo.  

MATERIÁL:  Pletivo 1m x 0,60 m     2,20 €
                     Kryštáliky   5 balení po 12 ks, t.j. 60 ks kryštálov 5 €
                     Záves: Chcela som kovový, kúpila som ako pri  lustri z PET fliaš TU , na internete luster a záves použila. ( Musím sa priznať, ja som tie lustre nakoniec kúpila 5 ks, zatiaľ som použila 4,  rušila sa nejaká kaviareň).  1 ks stál 5,- €, v obchodoch kúpite biele, čierne, (2,50 €),     

 Tenká niť, na ktorú zavesím kryštáliky, aby to bolo neviditeľné. (mám ju už cca 30 rokov - naozaj)
 Chcela som napísať story, ako som sa k tej niti dostala, ale bolo by to na  dlho :-).
                                                                                                                      Spolu materiál 12,20 €








NÁVOD:  S nožničkami na plech si odstrihneme 0,30 cm.  (t.j. 1m x 0,30 m, môže byť aj menej)
Striháme tak, aby ostali trčať drôty a my aby sme ich vedeli zahýňať a pri spájaní nepoužijeme nijaký iný materiál. Z pletiva si urobíme valec a ako je vidno na obrázku nižšie, spojíme ohnutím drôtov.



 Keď je valec hotový, položíme ho na papier a vyznačíme si, aký veľký potrebujeme kruh. Urobíme si šablónu a podľa nej si vystrihneme z pletiva kruh.

Položíme na valec a znovu klieštikmi a ohnutím trčiacich drôtov spojíme.


Najťažšie na celom lustri bolo pripevnenie kryštálikov. Tá niť bola tenká ako vlas a veľmi ťažko sa robili uzlíky, lebo sa niť šmýkala.  Kryštáliky boli väčšie ako očká  pletiva, takže z dola vložiť, nejako pretiahnuť niť hore, urobiť uzlík. Keby mi mal kto pomôcť, tak to ide rýchlejšie.  Tiež som musela dávať pozor aby sa mi už zavesené kryštáliky nezamotali. A nakoľko som potrebovala 3 ruky (mala som len dve), tak som si to upevnila na pôvodný luster, zapla Eurovíziu a 3 hodiny vešala kryštáliky.
Ešte som medzitým vystrihla dieru na uchytenie závesu.


Takýto podobný luster som už jeden vyrobila minulý rok. Základ - pletivo je to isté, len vnútro je iné. Ten luster  mi mali uverejniť v jednom časopise ešte minulý rok, boli aj nafotiť, ale zatiaľ som sa nedočkala.

 ZÁVER:  Pletivo je veľmi jemné, tenké, skoro ho ani nevidno. Lesknú sa len "KVAPKY" kryštálov.


 PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

19 komentárov:

  1. Tak toto ma úplne dostalo !
    Aj bez ozdôb by som to brala !!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Keď ja som na lustre a obrazy, zvyšok už nemusí byť nejak prezdobené.
    Alenka ty zase na hladký, jednoduchý, nezdobený priemyselný dizajn, tak preto bez ozdôb. Ja som zase rozmýšľala, či ten valec okolo neodstránim a budú len kvapky. Nabudúce.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi sa mi to páči aj so sklíčkami, je to geniálne...

      Odstrániť
  3. Super nápad! Zrovna dneska jsem v IKEA koukal, že se dá koupit závěs se žárovkou a k němu různá stínidla. A ty tady máš takový nápad na vlastní výrobu.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja kukám, čo Teba napadne..aj bez ozdôb by bol krásny, ale aj takto sa mi páči...úplne žiari....

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásná kombinace... Moc se mi líbí!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dakujem vsetkym za komentare, nestiham ani odpovedat. Vymenili mi kancelariu, tak sa stahujem. Kancelaria je mensia a ........ To by bolo na dlho. Takze platam ako sa da , ale uz 2 dni nespim ,lebo sa mi to nepaci.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Waw, vypadá úžasně .... hlavně rozsvícený !!!! Moc se ti to povedlo .... krásný nápad .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ten luster vyzera uzasne!!! Nemam slov, nadhera :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ďakujem za odozvu a milý komentár.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ten je velmi krásný! Moc se mi líbí kombinace toho hrubého/industriálního kovu a něžných "kapek" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj Barb som rada ze si ma navstivila, ten kov pletivo je ovela ovela jemnejsie ako ho vidno na foto

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ty si jednoducho neskutočná. Nádhera. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Tento je take pekny. Stejne jako Alenka bych ho brala i bez tech kapek. Mas skvele napady a velmi sikovne ruce:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lustre robim velmi rada. Vzdy vravim ze luster a zahlavie postele sa da urobit zo vsetkeho.

      Odstrániť
    2. Nadherne! chcela by som si tiez nieco podobne vyrobit, mozete prezradit kde ste kupovali tie krystaliky? :) krasne su :)

      Odstrániť
    3. Zuzka neviem či dostaneš (prečítaš). Ja som to kupovala v KE v Ginke.

      Odstrániť