sobota 18. apríla 2015

LUSTER Z PET FLIAŠ

LUSTER Z PET FLIAŠ - VÝZVA

Prezerala som si na Internete rôzne DIY nápady a bola som prekvapená, čo všetko ľudia vedia vymyslieť z PET fliaš.  Ruku na srdce, neviem či by som si niečo z toho dala do bytu, ale našli sa aj celkom zaujímavé veci. Najviac ma zaujali šperky, tie boli celkom pekné, ale .... Bola to pre mňa VÝZVA, viem niečo vymyslieť a vyrobiť ja? Napadol ma LUSTER, ten sa dá vyrobiť naozaj zo všetkého.

 Nakoľko som mala doma len zelené fľaše, tak ma napadli lístočky. Aj keď sa to zdá prácne, ide to veľmi rýchlo. Tento luster som urobila za jeden večer.
Čo budete potrebovať?  
- elektrický záves na luster,  predávajú len biely alebo čierny (2,50 €), ja som chcela nejaký kovový, tak som si našla cez Internet luster za 5 ,- € ,  rozobrala som ho a použila záves.
 -tenký pozinkovaný drôt (kúpila som na kg v železiarstve) a 6 PET fliaš, ja som použila 3 rôzne odtiene zelenej.



NÁVOD: 
- Prv odstrihneme z fľaše vrch a spodok a potom celú rozstriháme na 4 časti a vystrihujeme lístočky. (5-6cm dlhé) Nevadí že nie sú rovnaké.
-Potom malými nožničkami do listov vystrihneme malé výrezy. Keď sú všetky listy (cca 80 kusov) hotové, namáčame ich do horúcej vody, nech sa trochu stočia. Pred tým som to robila teplovzdušnou pištoľou. Potom listy prepichujeme väčšou ihlou. Netreba nahrievať ihlu, ide to aj bez toho.


- postriháme si drôty na 3 rôzne veľkosti  (20,35,50 cm).
- na každý drôt si pripevníme lístok



- všetky listy chytíme dokopy a vyrovnáme spodok drôtov. Hadicovou sponou pripevníme ku el.závesu
 - konce drôtov klieštikmi vytočíme tak, aby sa nám drôty nevyšmykli
- keď je to všetko hotové, tak začneme krčiť rukou drôty
- zo začiatku sa bude luster nakláňať, ale keď už budú "pokrčené" drôty, tak sa vyrovná.
 Luster je jemný, vzdušný a ľahký. Tak sa mi zapáčil, že som v spálni zvesila starožitný luster po starej mame a dala som si tento. Na prvý (možno ani druhý) pohľad nie je vidno, že je z PET fliaš a rozmýšľam na tom, ako by vyzeral, keby lístočky boli z priesvitných fliaš. O tom ani nehovorím,  že miesto listov tam dať kryštáliky, ktoré sa dajú kúpiť v darčekových obchodoch. Viď  "Čo ešte chystám II.


PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

5 komentárov:

  1. Ja žasnem :) ... teším sa, čím zase nabudúce prekvapíš - šikulka, ahoj, J.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Erika vyzerá naozaj úžasne. Je to obdoba moderným lustrov s kryštálikmi, ktoré predávajú za veľké peniaze. Ty si vymyslela veľmi efektný spôsob ako na to za málo peňazí. A teším sa na "Čo ešte chystám II". Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na tých kryštálikoch furt rozmýšľam, či neprerobiť, ale do tyrkysovej spálne sa hodí farebne. Tie hodiny som už robila s kryštálikmi, podobný návod, drôtiky, pokrčiť , kryštály, nie je to ani drahé. Zita
      Andrejka, ale nič sa nedeje.... :-)

      Odstrániť
  3. Krása, krása, krása, krása !!!!!! ..... Kochám se, kochám ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť