utorok 5. mája 2015

Kuchynská linka - PREMENA - premaľovanie dvierok z PVC


Premena kuchynskej linky  - premaľovanie dvierok z PVC
Nečakajte nejakú veľkú zmenu, len premaľovanie dvierok a obkladu a výmena úchytiek.
Premenu kuchynskej linky s PVC povrchom, som plánovala veľmi dlho, snáď aj 10 rokov. Ten materiál, farba, tvar sa mi už dávno nepáčila. Keď sme ju kupovali, tak nebol veľmi výber, maximálne robili kuchyne na mieru za dosť vysokú cenu.
Mala som PLÁN ako ju prerobiť.
1. VYMENÍM PRACOVNÚ DOSKU   a taký istý materiál použijem za linku.
2. VYMENÍM DVIERKA.  Stojí to toľko, ako kúpiť novú kuchyňu. 
3. DOSTANE NOVÝ NÁTER.  Nakoľko pôvodné dvierka som umývala dosť často, tak  biela ani béžová neprichádzala do úvahy a vybrala som si sivú farbu

VÝSLEDOK?   NIE JE TO KUCHYŇA MOJICH SNOV, ale je svetlejšia, sviežejšia a pôsobí čistejším dojmom.  Dakedy dávnejšie som kúpila obklad, vyskúšala som pod oknom a zvyšok použila na chodbu. Určite ten kameň dokúpim a dorobím aj zvyšok za linkou.







 
Prvú vrstvu farby som nanášala štetcom a potom valčekom. Poprípade celé valčekom, len tie priehlbinky štetcom. S farbou Annie Sloan Chalk Paint (objednala som na www.navidieku.sk) sa pracuje super. 
V prvom mojom pokuse premaľovať linku, som použila biely SLOVAKRYL, (bol lacnejší) špeciálny na PVC. Začala som natierať obklad za linkou. Musela som dať 9 vrstiev, aby sa zakrylo všetko a vtedy som vlastne začala hľadať na internete s čím natrieť ????   S tou novou farbou som natrela dvierka iba 2 krát. Farbu treba ešte navoskovať, vtedy dostane takú zamatovú štruktúru. Farba drží, neodlupuje sa, mám to už 5 mesiacov.
 
 Keď boli dvierka hotové, tak som videla, že je kuchyňa pekná, iná, ale nie je to úplne môj štýl, tak som nenatrela korpus skriniek, že si dakedy predsa len kúpim biele lesklé hladké dvierka, alebo novú kuchyňu :-) ?   




 Úchytky : odmontovala som všetky úchytky, čo boli doma a vyskúšala, aké by sa mi najviac hodili. Vymyslela som si kopky na dvierka a úchytky na zásuvky, chrómované -ako inak. Objednala som ich v jednom železiarstve, ale po 2 týždňoch som to vzdala a kúpila som si iné v Hornbachu . Nemali 18 kusov, tak zásuvky dostali iné, podlhovasté.
 



  


ZHRNUTIE:
Spotreba:
Na dvierka na kuchynskej linke a za ňou obklad 2 krát všetko natreté + jedna komoda,  1 ks -1kg farby + 1 ks vosku.
Spolu cena celej perábky aj s úchytkami  cca 80,- €.
Nedostatky, dole sokel na linke, ako keby bol zamastený, špinavý od papúč, čo sa dotýkajú sokla. Nedá sa to zmyť a nepomohlo ani prevoskovať. Neviem ako bude chytať farba na už navoskovaný povrch. Neviem vyskúšať, už nemám sivú farbu.
Farba bez problémov chytala aj na myčku. Nič nemusíte brúsiť. Počula som, že aj staré obkladačky bez problémov zafarbi.
Fotila som bez blesku, nech sú farby prirodzenejšie. Niektoré fľaky sú len odlesky, nakoľko je linka voskované.



PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A KRÁSNE TVORENIE

21 komentárov:

  1. Táto sivá ti vyšla je veľmi ,veľmi pekná a s tými úchytkami to má starosvetský nóbl anglický šmrnc...fakt to pekne navezuje na svietniky...a stým korpusom vytvára dobrý dojem...dobrý krok k tej možno bielej...ako sa raz odhodláš začať ,,nanovo ,, :)..ako si ohlásila...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podla mna to vyzera trochu lepsie ako na fotkach ,ale bielo-bezova kuchyna Janky sa mi paci viac. Uchytky by som nechala svoje. Len udrziavat cistotu, mam biele dvere a naozaj lestim kazdu chviLu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem krásne za návštevu u mňa, hlavne aj preto že si sa mi zviditeľnila...si poriadne šikovna keď sa púšťaš do tak veľkých premen. Farbiť linku by som si netrúfla sama :-) Podarila sa ti naozaj je super. Inak prešla som si tvoj blog zatial nie celý ale našla som tu veľmi šikovných ľudi a veľa inšpirácie...už som si ťa hodila ku mne na reklamu :-) a hlavne pre moje sledovanie. Maj sa krásne a prajem pekne dni. M

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kuchynka úplne prekukla, elegantná...nadčasová...niekedy ozaj treba šikovné ruky a nadšenie...a to u Teba určite je ..veĺmi sa mi páči prerobená stará kancelárska stolička...aj kreslo...len tak ďalej, Maca

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mery a Marcelka, ďakujem za návštevu môjho blogu. A teší ma, že sa Vám niečo z toho všetkého páči.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Myslím, že s výsledkom môžeš byť úplne spokojná. Je to viditeľná zmena. Voskovala si jedenkrát? ... ja dvakrát. Môjmu oku neušiel ten krásny svietnik :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Asi tiez dva krat. Ked som ju malovala ,este som nevedela ze si urobim blog. Takze si to nepamatam. Len na to si pamatam, ze som vyskusala vsetko mozne na poriadne nanesenie vosku, ale nakoniec som to nanasala rukami a poriadne vtrela do farby. Na druhy den som este presla hanrou,

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Námaha se vyplatila, vypadá to parádně:)...a navíc potěší, když to člověk zvládne sám!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Rozmýšlam na bielej farbe :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Odpovede
    1. Ilonka dakujem za navstevu. Ja som uz u teba bola viac krat, zaujalo ma meno, lebo moja mamka bola Madarka a aj ked sa volala Helena, volali ju po madarsky Ilonka.

      Odstrániť
  12. Dobry vecer..chcem.sa opytat ci stale dobre.drzi ten nater...mam taku istu linku a chcem ju tiez premalovat..takisto sa chcem opytat na ten vosk..to sa nanasa az po farbeny alebo sa to.nejako primiesava do farby( farby ste riedili vodou?) A co sa tyka odtiena aky ste si vybrali...sedelo.to realne? Dakujem za odpoved.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dobry vecer..chcem.sa opytat ci stale dobre.drzi ten nater...mam taku istu linku a chcem ju tiez premalovat..takisto sa chcem opytat na ten vosk..to sa nanasa az po farbeny alebo sa to.nejako primiesava do farby( farby ste riedili vodou?) A co sa tyka odtiena aky ste si vybrali...sedelo.to realne? Dakujem za odpoved.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Napisala som Vam cez e-mail.

      Odstrániť
    2. Tu druhu adresu som napisala zle, kde si kuch. linku mozete pozriet v bielej farbe, je to Janka20.blogspot.com.

      Odstrániť
  14. Neprislo mi nic..skuste poslat prosim sem.... viola.liola@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Dobry vecer
    Mozem sa vas spytat, ako ste s farbou na kuchynskej linke spokojna po roku? Nezosuchala sa? Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Farba drzi, neopadava, nepraska. Na jedných dvierkach ktoré otváram denne niekoľkokrát , na maličkom kúsku sa vydrela tak na veľkosť 4x2mm to som znovu pretrela. Ako som písala , sokel dole je flakaty od papúč ale nie je to strašné. Este som natierala skrinku tam je to úplne v poriadku. Odporúčam farbu. A nechať si kusok na opravu.

      Odstrániť
  16. Dobry den
    Chcem sa spytat na meno odtiena je to Paris grey ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nepamatam sa presne, tak na 80 percent Paris grey.

      Odstrániť