utorok 14. marca 2017

PAVLOVOVA TORTA s kakaovým krémom

PAVLOVOVA TORTA s kakaovým krémom

Pokiaľ sa jedná o pečenie u mňa je to veľakrát  PO PRVÉ.  Pavlovova torta patrí do tejto kategórie.
Kamarátka mala mať fotenie a ponúkla som sa,  že stôl bude krajší, keď tam bude nejaká nahá torta a najlepšie Pavlovova. Chcela som sa revanšovať. Vymyslela som to tak, že druhá kamarátka ktorá je v pečení doma, upečie korpus a ja to vyzdobím. Nejak z toho pečenia zišlo, tak som sa do toho pustila sama.
A  NAKOĽKO NIE SOM ZBEHLÁ V PEČENÍ (ale všade písali, že je to jednoduché), TAK SOM ROBILA JEDNU CHYBU ZA DRUHOU.  Ale na chybách sa človek učí.


 Na 3 korpusy som použila   9 vajíčok
              250 gr. jemného kryštálového cukru
             1/2 kav. lyžice octu
              1 vrchovatá kávová lyžica zlatého klasu (nemala som kukuričný škrob)
Na plnku:  všetky žĺtka čo ostali, t.j. 9 ks. 
                 50 gr. kakaa
                 250 gr. masla
Cukor  asi 100 gr. presne neviem, treba ochutnať , pozor korpus je veľmi sladký.
                 0,5 l šľahačkovej smotany (2 kelímky) - bolo málo. Chcelo by to ešte ďaľšie 2.

                      Lyžicou som urobila tvar                                          
Vyšľahala som 9 bielok s cukrom a na koniec som primiešala ocot a kukuričný škrob.
1. CHYBA.  Nakoľko sa to pečie pri teplote 100 stupňov 75 minút, potom ešte dosuší  vo vypnutej rúre cca 30 minút, aj keď bolo bielko v chladničke, tak bielko na tretí korpus už bolo tekuté. Našľahala som znovu, ale už to nebolo ono.
2. CHYBA .  Bielko som dávala do okrúhlej formy na tortu, bez okraja, na to som vystrihla papier a dala ešte na ďaľší veľký pekáč. T.j. zo spodu menej pieklo, lebo vlastne tam boli dve vrstvy plechu.
3. DVOJCHYBA.  Som nedočkavá. Prvý som piekla pri vyššej teplote,  druhý som vybrala ešte pred vychladnutím skôr a lepilo sa zo spodu. Až tretí sa podaril ako mal, bol svetlý, nadýchaný, tak akurát.

Takže ZHRNUTIE PRE AMATÉROV ako som ja.  Bielká šľahať po častiach, nie naraz, na plech dať papier a nakresliť si formu.  Najlepšie bielko dávkovať cez sáčok.  Neotvárať počas celého pečenia  rúru a ani potom, až keď bude rúra vychladnutá.

Ostali mi žĺtka a ja som nevedela čo s nimi.   Plnka mala byť len zo šľahačky a ovocia .  Žĺtky som našľahala nad parou s cukrom a prisypala kakao. Keď poriadne vychladlo, tak som primiešala po kúskoch maslo. Rodina tvrdila že plnka bola na torte najlepšie. Podľa mňa tá kombinácia pečeného bielka, kakaovej plnky, zo šľahačky a ovocia, bola veľmi dobrá. aj keď všetci pred svadbou diétujeme, torta sa zjedla veľmi rýchlo......



                                              
                                                    PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

1 komentár:

  1. Nikdy jsem tohle nepekla, upřímně mě to ani neláká. Ale vypadá to skvěle! :)

    OdpovedaťOdstrániť