štvrtok 28. mája 2015

SVIETNIK ZO ZVYŠKOV ZRKADLA

Pán sklenár, keď mi rezal zrkadlá na skrinku TU  mi náhodou vyrezal viac tých predných úzkych dielov. Tie zrkadlá som nemala kde skladovať, vyhodiť škoda, tak som musela niečo z toho vyrobiť.
Kúpila som si za pár € rezač na sklo a začala tie 5 cm široké pásiky rezať na kocky. Každá kocka je iná, to je pravda, nejde mi to nejak dobre, ale nakoniec som všetko porezala.


                                                         
Potom som ich zlepila dvojstranovou kobercovou páskou,
takými mini štvorčekmi, nech je to trochu vyššie. 
Hoci teraz už viem, že som neurobila dobre, lebo keď sú svietniky na nerovnom povrchu, tak sa trochu naklonia, - hi, hi, hi :-), ale nechce sa mi tie kocky rozoberať a prelepovať lepidlom. Radšej to vyrovnám, snáď tá páska časom vyschne a už sa nepohne. Už teraz je to lepšie.



 Pred niekoľkými rokmi som videla v SIA obchode, luxusnú, veľmi drahú stolovú lampu.  Podstavec bol z hrubého 1 cm širokého skla, v prostriedku diera na kábel. Ten podstavec vyzeral nejako takto, ako tieto svietniky, len hrubé sklo, dole širšie kocky.  Sklenára som nahovárala, či mi také nevie urobiť.  Lámala som ho, povedal že za nijakú cenu :-(. Tá SIA lampa stála cca 350,- €.
od vtedy rozmýšľam na nej.

 Tieto ružičky rastú u nás na záhrade, majú jemnučkú ružovú farbu a fantasticky voňajú. Robila som z nich aj džem, podľa jedného bulharského receptu. Lenže chutia ako voňavý cukor. 

PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A ĎAKUJEM ZA NÁVŠTEVA

2 komentáre:

  1. Ahoj, popozerala som Tvoje posledné príspevky...máš fantázie na rozdávanie a aj šikovné ruky...nápad so zrkadlom super, vistéria aj ružičky sú nádherné, je tá vistéria náročná na pestovanie, aké má rada miesto? inak hotelová izba krásna, inak na tú lampu by bol dobrý zvyšok trámu, aj tie stolíky sa dajú spraviˇt...takže prajm úspešné tvorenie a kráásny víkend..Maca

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Marcelka za pozitívny komentár, vždy poteší:-)
    Vistéria rastie ako burina, veľmi rýchlo, musíš ju často strihať, podľa mňa je nenáročná. Moja rastie na veľmi suchom a slnečnom mieste, ale od koho ju mám, tak tá rástla v tieni na dome. Stačí korienok vykopať pri hlavnom koreni je ich dosť a rastie.

    OdpovedaťOdstrániť