streda 27. mája 2015

DIY nápady a inšpirácie z dovolenky

DIY nápady z dovolenky v GRÉCKU.

Túto dovolenku som dostala spolu so zaťovou mamou, od dcéry a zaťa. Išli sme tam 4 a štvrť človeka, nech nezabudnem na toho najdôležitejšieho, malého, usmievavého vnúčika. Keď mi poslali link na hotel, kde budeme dovolenkovať a videla som tie izby, tak som sa veľmi tešila na dovolenku. Dizajn hotela ma nesklamal, aj keď sme nedostali izbu z prúžkovanou komódou čo som chcela, (nakoľko som ju chcela tak trochu okopčiť) nápadov bolo neúrekom. Skoro celý apartmán mal zrkadlový nábytok, skoro ako u mňa v spálni :-) TU
Aspoň s pár nápadmi sa podelím.
KU KAŽDÉMU OBRÁZKU NAPÍŠEM ČO MA ZAUJALO.
SPÁLŇA I.   
Na jednej stene tapeta, sivo-biele kvety. Zvyšné steny jemnučko béžové, alebo sivé ? Nevedela som identifikovať farbu. Všade v každej izbe zarámované fotky, zväčšené sivo-biele kvety alebo listy. Tým že zväčšovali fotky, tie kvety nie sú ostré, sú ako keby boli rozmazané a to je na tom pekné. Všetky fotky sú v štvorcových hliníkových rámoch (určite z IKEI) s béžovou paspartou. Veľmi elegantné, jednoduché. To, že posteľ s tými lampičkami nemá chybu, to je vedľajšie.  Zaujali ma tie dve podušky a úzky 40cm široký ozdobný pás -prehoz. Úplne stačí.

SPÁLŇA II
 Tu ma zaujali veľké zrkadlá pri nočných stolíkoch (dobrý nápad, teraz majú v Asku výpredaj zrkadiel) a visiace lampičky. Tie lampy by som dala kratšie, ale vedela by som ich vyrobiť z pozinkovaných odkvapových rúr a trochu sa pohrať s tými dierkami. Neviem ako dlho by som ich musela vŕtať.....  Keď sa na to bližšie pozrieme, tak vidno že sú robené ručne, každá dierka inde. Tiež ten úchyt, taký amatérsky, a viselo to na takej retiazke , ktorá bola vyrobená z drôtikov. Ja by som v železiarstve kúpila normálnu reťaz. Tie lampy vyzerali, ako keby chceli aby to vyzeralo, že to niekto robil na kolene.

OBÝVAČKA
























 Prúžkovaná tapeta, znovu sivo-biele zarámované fotky, na obidvoch stranách sedačky malé stolíky a znovu tepané dierkované visiace lampy. Tu je toho zrkadlového nábytku už priveľa. Krásna, akože starožitná komoda, páčilo sa mi, že to spojili s TV a tá malá polička zo skla na box pod TV. Na druhej strane jedálenský kút, atď....

STOJAN A STOLÍK Z KRÚTENÝCH DREVENÝCH KONÁROV
 Na vrch sklo a bolo by to pekné do predsiene. Ešte vymyslieť z akého dreva? Natreté ledabolo na bielo.
                                                                         
KOVOVÝ STOLÍK

Tieto stolíky boli v hale, boli aj menšie, väčšie, na vrchu sklo.  Keď som prišla bližšie "POKUKAŤ", tak tie drôty boli priviazané k tým zvislým kovovým drôtom jemnými drôtikmi. Neverím, že by som to nevedela nejak vyrobiť, keby som veľmi, veľmi chcela :-) 

KONFERENČNÝ STOLÍK Z VYPLAVENÉHO DREVA.

 Kde by som obstarala vyplavené drevo? Ale keby som toto dala na väčšie nožičky, aký krásny stôl by bol do kuchyne (jedálne). Ten stôl bol obrovský.

KOVOVÁ STOLIČKA


Vyzeralo to, ako keby bola opierka z plotového pletiva a spodok zo starej stoličky. Krása...

LAMPA S DREVENÝM PODSTAVCOM


 Páčili by sa mi na chalupu, kúpila by som v Ikei podstavec, predávajú taký kovový, nejak pripevnila to drevo.  Na tomto som už rozmýšľala a pozerala som aké hrubé dosky máme doma, ale nemáme škoda.
 -----------------------
 Na každom kroku boli nejaké dizajnové veci, lampy, stolíky, ale fotila som len veci, ktoré by som vedela vyrobiť, eventuálne prerobiť. Samozrejme mám ešte nafotených viac vecí, ale PRÚŽKOVANÚ KOMODU   NEMÁM a to som sa prechádzala po poschodiach a nakúkala do izieb, keď upratovačky upratovali a mali otvorené dvere.
Dcéra mi vybavila aj prehliadku pod zámienkou, že keby sme prišli len dve, ako vyzerajú menšie apartmány, alebo izby, ale prúžkovaná komoda nikde.

Ešte na záver, západ slnka, šero, loď ťahá malú loďku.  
Nedalo mi nepochváliť sa s týmto záberom.



   PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

7 komentárov:

  1. Ešte sa se budem vracať a čítať si,ale prvá postrehy...myslím,že máš inšpirácie k tomu stolíku,ktorý si chcela vyrobiť,ale tú višňu teraz ušetri :-)...alebo nájdi náhradu...hrubé dosky na tú lampu nehľadaj,je to trám,motaj sa kde je búračka a starý trám,kus z neho,by sa ti hodil,alebo hrubý konár...ten stolík z drôtov je drotársky výrobok,základ je kostra,aby sa dali ohnúť silné dôty,používajú nejaké pomôcky,tie ostatné drôty sa na ne naviažu, na jednej obruči a drotárskými kliešťami sa obtáčajú...k tomu sú cvikačky...ak to robili ručne,tak k tomu mali špec.náradie...prihlás sa na drotárstvo...ja som absolvovala základný kurz,ale tebe by to išlo virtuózme a získaš vercajch...hliníkové rámy sa aj mne páčia,mám darček od rodiny,foto Klapky od BG,má teraz k dispozícii aj hliníkové rámy k fotkám, je to fakt pekné...tie sivé a béžové tóny sa mi páčia a sú aj efektné,ak si pozerala nejaké zahraničné premeny domov,tak oni idú vo výmaľbe len do týchto tónov a ešte olivové a okrové...
    ...aj tie ručne tepané lampy sú super , je to dosť vzácny doplnok...etno,ručná práca,kov....
    ..pekný darček si dostala...:-)
    Zatiaľ toľko,máš kopu inšpirácie :-) drž sa !

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za nápady a postrehy, manžel minule doniesol starý trám a motala som sa okolo neho, treba ho prerezať na polovicu. No a nakoľko pre zmenu teraz on je na dovolenke s bratom v Prahe (máme dvoch psíkov, naraz sa veľmi nedá), tak som to pustila z hlavy. Višničku nechám samozrejme na pokoji, Dnes 2 straky na ňom učili malé stračie vtáčatko lietať. Dojemné, tak ako si písala.
    No a k tým sivým a béžovým farbám, s tým nič nepokazia, tak to väčšina hotelov riešia, akurát sivá sa menej používala.
    Ten drôtený stôl som rozmýšľala, že kúpim také zábradlové diely, také ohnuté, nech sú rovnaké a potom mi manžel pomôže pozvárať a potom príde moja práca.
    No a programy premeny bytov pozerám miesto Búrlivé vína a paneláku a keď sa mi niečo páči, zastavím obraz a fotím si to. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Za mňa znovu,tepané lampy,teda nejaký ručný výrobok, ani z tou rúrou,to nie je márne :-)...a tie podnože pod stolík...to fakt pôsobí skvelo..konáre,korene,kov,....atď...pa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ..s tou..nie z tou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem za návštevu a som rada, že sa ti to páčilo.

    OdpovedaťOdstrániť