štvrtok 21. mája 2015

Nový poťah na kreslo - AKO ŠIJEM POŤAHY

OPAČNE....... inak, ako som doteraz ušila väčšinu poťahov. 
ŠIJE SA VÝLUČNE Z VRCHNEJ STRANY

Tieto otáčavé RETRO KRESLÁ som náhodou objavila na internete, hľadala som tam niečo iné, vôbec som ich nepotrebovala, nemusím veľmi ani retro 50-te roky, ale zrazu som ich chcela.  Bez problémov zobrali moju cenovú ponuku, doniesli pred vchod, tak čo už teraz s nimi, už som si to nemohla ani rozmyslieť.
O to dlhšie mi trvalo nájsť poťah.                     NAKOĽKO....
Náš psík RUDY (Yorkshir), keď sa nudí, vyskočí na kreslo a škrabká poťah. Takže látka nesmie byť taká, aby sa dali vytiahnuť nite. Nesmie byť biela ani svetlá, najlepšie vzorovaná a odolná špine.
Tak som nakoniec kúpila túto sivo-zelenú, pevnú, hladkú látku.

NÁVOD
Samozrejme som najprv zalepila veľké diery.                                                                                                                                                                                                                                                                                 
STRIH  Celé kreslo som sa snažila aj zadnú časť, aj prednú urobiť z jedného dielu.
 Zadný diel išiel bez problémov. Priložila som nevystrihnutú t.j. celú 140 cm širokú látku na kreslo a naťahovala a upravovala a špendlila som látku ku kreslu. Špendlila som na mieste, kde bude šev, kde bude látka zošívaná. Keď už bola látka úplne hladká, tak cca 2 cm nad špendlíkmi som látku dookola odstrihla.
Predný diel. Nakoľko táto látka nie je vôbec pružná, predný diel sa vždy krčil, trápila som sa trápila, ale nešlo to, musela som  urobiť dva zámiky, (viď foto), látku som prehla a upravovala, aby to bolo hladké, aby sedel strih.


SPOJIŤ PREDNÝ A ZADNÝ DIEL. 
Rovnaký postup - zošpendlila som zadný a predný diel úplne natesno ako sa dalo, zvyšnú látku som odstrihla.
                                        Celý predný a zadný diel prešpendlený krížom -krážom.
V ďalšom kroku, celé kreslo dookola, zohýňate látku a ďalej špendlíte, ako na obr. nižšie. 

Potom som stiahla dole celú látku a celé som to prešila. Keď som natiahla látku na kreslo, poťah sedel ako..

V dolnej časti som sponkovačkou pripevnila látku, tak isto na prednom diele dole a ušila poťah na podušku.
A nakoľko boli kreslá 2, tak som si to zopakovala
Nevravím že to je jednoduché, ale oveľa jednoduchšie, ako bežným spôsobom, keď si musíte urobiť strih z papiera, potom zastehujete z druhej strany, otočíte vyskúšate, prešijete z druhej strany, otočíte a poťah nesedí.                                        Takto to sedí PERFEKTNE

Medzitým som si našla v obchode látku bielo-čiernu, so vzorom kohútej stopy a rozhodla som sa, že jedno kreslo prečalúnim, ale plány sa zmenili. Kreslá pôjdu do kancelárie a kúpim si do obývačky iné kreslo a to dostane bielo-čierny poťah a viac poťahov na podušku - sedátko, aby sa dalo vymieňať a prať.


    DÚFAM ŽE MôJMU NÁVODU POROZUMIE AJ NIEKTO INÝ, NIE LEN JA,
      PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

13 komentárov:

  1. To je nádhera. Chtěla bych umět šít...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne geniálne,,,a látka nemá chybu !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zituška,a píš mi ešte :-)))

      Odstrániť
    2. Ďakujem za komentáre, pozerala som si blogy len cez mobil, niečo majstrovala, manžela odprevádzala do Prahy, zajtra keď všetko porobím v práci, tak sa popozerám čo je "nové v blogovom svete".

      Odstrániť
  3. Woooou tie poťahy nemajú chybu, sa ti neskutočne podarili. Proste si šikovna žienka :-) Rada sledujem tvoje prerobky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mery dakujem za navstevu, zase si pozeram komentare na mobile a nahodou vymazalo tvoj koment. Sorry. Mini pismo a prst vacsi. A to som si povedala ze nebudem odpovedat cez mobil, ale mi to nedalo.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň,

    potebovala by som ušiť poťahy na kreslá z ikei, vedeli by ste mi niekoho odporúčiť, resp. vy by ste mi ich vedela ušiť?

    Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zial vsetko co usijem alebo vyrobim ma bavi urobit len raz, to jest nesijem pre ineho. Pokial ste z Kosic tak som pocula ze z druhej strany Dargova oproti Talie siju bytovy textil.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Zituš som ťa zahltila komentármi :DD ako nato ideš od podlahy sa mi veľmi páči nese..š sa s tým :D je mi to také vtipné lebo som na tom podobne ako ty i keď u mňa je pohnútk tá že som neskutočne netrpezlivá a zúrim ak mi veci nejdú na prvú :DDD super sa ti to parilo vyzerá tak dokonlae že som myslela že ú to snáď obkladačky mozaikove :DDD prosím ťa čo j e to za nádhernú vysušenú rastlinku tie strieborné peniažteky to máš v záhrade alebo to niekde kupuješ ?dikes e.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Erika tesim sa ze si ma zahltila komentarmi, vidim ze nemas casu chodit na ine blogy. Tie strieborne peniazky, som kupila v Presove ked sa rusil obchod SIA aj spolu s vazou, ze bude naVianoce, ale uz 3roky su vo vaze.

      Odstrániť
  8. Veľmi pekne ďakujem za návod. Presne také kreslo chcem očalúniť a nevedela som ako začať. Pre mňa veľká pomoc :)Agi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Agi "praci zdar". Na novom druhom blogu som tiež čalúnila podobné kreslo.

      Odstrániť