štvrtok 17. septembra 2015

DIY -čalúnenie stola - PRE VNÚČIKA

DIY ODNÍMATEĽNÉ ČALÚNENIE STOLA

Dcéra si kúpila nový konferenčný stolík do obyvačky. Problém je len vtom, že malý vnúčik sa učí chodiť a žial veľa padá. No a aby sa veľa neudieral, tak som im sľúbila, že im ušijem mäkké čalúnenie na stôl. Objednávka bola :
- koženková, že keď niečo vylejú, tak aby sa to dalo ľahko umyť
-nesmie byť pripevnené na pevno, to jest nejako vyriešiť, aby sa dalo čalúnenie hocikedy dať dole.
- zakryť aj kovové rohy
Myslela som si, že to bude pre mňa veľmi ľahké a jednoduché, ale vždy je tu ALE.  Niekedy dávnejšie som ušila pár vecí z koženky, ale to som mala ešte starý šijací stroj od babky, poháňaný nohou a ten prešil všetko. Ale terajšia TOYOTA? Hrôza, každý steh iný, proste urobiť pekné štepovanie sa nedalo. Tak som to musela vyriešiť tak, aby som najmenej musela šiť z vrchu.
To píšem len preto, aby ste vedeli, že to viem aj lepšie, krajšie, lenže  TECHNIKA NEPUSTÍ.

 Fotka tesne po presťahovaní sa do nového bytu, boli sme trochu cez víkend pomôcť. Obrazy ešte nie sú na stene, doplnky skoro nijaké, ale všetko bude časom.

Návod:
- vystrihneme si molitan, ja som použila iba 3 cm, lebo stôl je dosť vysoký, hrubší by bol krajší, ale nie k tomuto gauču.
- potom vystrihneme koženku a z druhej strany narysujeme čiary, tam kde budeme šiť.
-prešijeme
- vrchný diel prišijeme ku bočným dielam, pokúsila som sa preštepovať rohy.
- ku koženke ručne prišijeme  hrubou niťou molitan, z druhej strany prišijeme k niečomu tvrdému, ja som použila karton.   

Pôvodný stôl je pekný, škoda je ho nastálo zakryť čalúnením. Čalúnenie je len dočasné riešenie, pokiaľ vnúčik vyrastie. 
























Stôl ešte doma, dva dni som sa trápila,                                                           Na mieste
nakoľko nechcel šijací stroj šiť.

                                         PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA

7 komentárov:

  1. No teda, inak super nápad...ty vymyslíš aj nemožné...a krásny bytík...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je to uplne moj napad , dcera nasla taky caluneny stol, ale bol dost drahy, tak ho nekupili. A dcera sa ma spytala ,ci by som nevedela nieco take usit len bez gombikov a zat nechcel znicit stol s tym ,ze by som to calunenie pristrelila na spodok dosky. Takze moje je len to ,ze som to neurobila take hrube a ze sa to da odlozit ked pride navsteva.

      Odstrániť
  2. Super nápad i skvělá jeho realizace! Krásný zbytek pátku A.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vyzerá to bezpečne ako švédska debna na telocviku, spomínaš ?
    Takže si sa štýlovo trafila do takej ,,telocvičňovej,, nálady, ktorú teraz asi vnúčik preferuje :-)
    Si super (babi ) !
    PS : Dúfam , že sa mi nebudeš smiať, keď budem dávať riport o našich mladých,o nekonečnom sťahovaní, teraz už naplánované smerom do jednej ! izby, napr.sťahovanie jednej knižnice trvá už.... ( ...ale ako povedala jedna dobrá dušička, vraj som vybudovala domov toľkým....)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Svedska bedna :-) Ale dobry napad, kazdy robi stoly z paliet, preco nie zo starych svedskych bedni? Ale ked vidim ako si maly ostri svoje 4 zubky na tej kozenke ,nebude dlho calunenie na stole. My sme sa stahovali 3,5 dna aj so zabalenim vybalenim aj montovanim nabytku a 19 lustrov. Ale to je nic, ked sme sa stahovali v Moskve z jedneho bytu na druhu stranu Moskvy. Stahovali sa znami a telefonom sme sa spytali, ci tam nie je volny este jeden byt. Za pol hodinu sme sa rozhodli , nakladiak obstarali a za par hodin prestahovali 3 izbovy byt.gulovy blesk.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Paaaanečku to snaď nieee...už som počula kadečo ale sťahovanie za par hodiiiin....no toto, je vidieť že ste úplne akční ľudia :-))

      Odstrániť