pondelok 5. októbra 2015

DIY - NOČNÁ LAMPA - STOLOVÁ LAMPA

MOHLA BY SOM NAPÍSAŤ AJ VIŠŇA PO IV., ale možno by to nikto ani neotvoril, neprečítal.
Višňa je už popílená, všetko je zavarené a je čas urobiť niečo pekné z dreva. Aj po viac ako mesiaci drevo vonia po višniach, má veľmi zvláštnu farbu, kresbu a tvar..

Ako sme skracovali kmeň, z ktorého má byť stôl,  tak sa objavili úžasné kúsky dreva.  


Tak teraz použijem jeden z nápadov z dovolenky.  TU
Hneď som vedela že z toho budú lampy.
                                          Tie chyby na dreve sú úplne úžasné.


Drevo som poriadne elektrickým hoblíkom vyrovnala a elektrickou brúskou obrúsila. Potom som čakala 2 týždne na manžela, kedy mi vyvŕta dieru doprostred lampy a potom ďalšie 2 týždne, aby ich zväčšil. Ja by som si to vyvŕtala sama, ale drevo je dosť tvrdé a musíte do neho vyvŕtať 25 cm dieru špeciálnym vrtákom a manžel mi povedal, že keď mu zlikvidujem vŕtačku, tak ju budem musieť kúpiť, tak som to musela prehodnotiť.  Keď boli konečne navŕtané diery, tak som ešte raz všetko obrúsila a natrela voskom na drevo. Kúpila som si špeciálny vosk a v obchode mi dali TEAK miesto BEZFAREBNÉHO, nič mi neostalo a použila som vosk od Anne Sloan.
V IKEI som kúpila stojan na lampu (5,- €) a tienidlo (5,- €), stojan som pri spínači rozobrala, drevo nasunula na stojan, musela som kúpiť nový spínač(1,40 €) , manžel zmontoval a LAMPA JE KONEČNE HOTOVÁ. Tieto lampy pôjdu na chalupu na Liptov a ostal materiál ešte na tretiu. Miesto sa určite nájde.

 Vpravo  NÁPAD NA UKRADNUTIE. Podstavec z mramoru, tienidlo je hranaté, ale tu nejde o vyrobenie repliky, ale o takú inšpiráciu. A dizajnová lampa, (mali ju vstupnej hale viackrát) určite nestála 12,- € ako tá moja.




Viem, že som chcela z višne urobiť stôl, (ten ešte bude, ale až pozdejšie), nohy sú už pripravené, obrúsené, vycentrované, ale neviem prísť na to, aký vrch dám na stôl. Betón asi nedám, lebo potom asi už nepohneme stolom, už teraz je to veľmi ťažké, možno sklo, ešte sa uvidí.
Priznám sa, druhá lampa ešte nie je úplne hotová :-). Keď to dokončím a lampy sa dostanú na svoje miesto, tak potom ešte pridám pár fotiek.

          PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA, VEĽA CHUTI DO NOVÉHO TVORENIA.
                   

8 komentárov:

  1. Skvělé, to nemá chybu, moc zdařilé. Ivana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka dakujem za pochvalu, tak sa vytesujem z tej lampy a nikto ju nepochvali, aspon niekomu sa paci.

      Odstrániť
  2. Ste velmi sikovna, pozrela som si aj niekolko dalsich vasich DIY o prerabani nabytku, je to super. Kiez by som ja bola taka zrucna.
    Podobne lampy som videla aj ja uz predtým a aj niekolko podobných napadov z naplaveného dreva.
    Tymto ste ma inspirovali, aby som sa aj na na blogu pochvalila cudzim perim - hodinami, ktore mi v podobnom style vyrobil otec :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Slávka určite sa pozriem na hodiny, len zatial nie su uverejnené.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krasa, miluju surove, jakoby neopracovane, kusy dreva.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Chvalim spriaznena duša...Veľa napadov mam aj ja len zručnejšieho manžela by to chcelo...asi budem otravovať brata.naplavene drevo je top už mam par kuskov len čakaju na realizaciu

    OdpovedaťOdstrániť