streda 24. júna 2015

ČEREŠŇOVÁ ŽATVA (TŘEŠŇOVÉ ŽNĚ)

Keď som sa rozhodla, že si urobím vlastný blog, tak som si povedala, že bude vyslovene DIY, prerábanie, šitie, ale o nejakých fotkách kvietkov, ovocia, atď. som ani nerozmýšľala.
Čo robiť,  keď NESTÍHAM  dorobiť svoje kreslá a stolíky a šitie, lebo  máme 20 metrový čerešňový strom a treba niečo porobiť s čerešňami a je leto, cestujeme hore-dole a blog stojí ?  Tak aspoň nejaké fotečky s čerešničkami by som možno mohla ?......alebo?

 

Prvá várka čerešní, keď sú ešte červené a nie bordové a sú ešte vegetariánske sme
              POZBIERALI A DAROVALI. Darovali by sme aj viac, ale nemal kto oberať čerešne.  

                                  A UPIEKOL SA ČOKOLÁDOVO-ČOKOLÁDOVÝ PERNÍK

 A SUŠILI SA V RÚRE - sú veľmi dobré, nakyslasté, veľké ako hrozienka, ale oveľa oveľa lepšie.








                                 A   ZAVÁRALI  SA


Kto má doma čerešňu, tak vie, že potom sa tam nasťahujú červíčky, už to jedia len tí odvážnejší, robí sa z toho džem (ten som nerobila) a zrazu sa čerešňa "zlomí"  Čerešne sú krásne, ale už sa nedajú jesť.
SRDCOVKY

A ja som náhodou našla miesto vo vnútri stromu, kde pravdepodobne muchy nedoleteli a preto čerešničky RÁSTLI A RÁSTLI a narástli do 3 -3,2 cm veľkosti a sú tvrdé, sladké a také krásne, že
                                                      ŠKODA  TAKÚ KRÁSU NEODFOTIŤ.



  PRAJEM PRÍJEMNÝ ZVYŠOK DŇA A KRÁSNE LETO

8 komentárov:

  1. Ja som naše srdcovky tento rok nechala...len ich jeme, ja mám intoleranciu, deti nestíhali, škorce a drozdy hej...a bol koláč :-), ale nie taký pekný ako tvoj...na ten perník sa chystám, keď budú višne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Visne su urcite lepsie. Pernik ked bol hotovy s ceresnami tak bol malo kysly. Tak som zmiesala citronovu stavu s praskovym cukrom a poliala kolac a bol ovela lepsi. A vecer manzel este doniesol cokoladu, ze z cokoladou bude najlepsi, tak som este kolac pod coko natrela visnovym lekvarom a bola pochvala ze tak dobry pernik este nikdy nebol.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mám rada tvoju vynaliezavosť, lebo tak si to vyžaduje život :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. O tom nerozpravam ze nerada peciem, len take veci co das dokopy pomixujes a das na plech. Akurat na Velku noc a Vianoce mam jeden specialny a ked ten neupeciem, tak nie su sviatky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak už som ho spravila,koláč podľa teba :-) !
      Aj ja rada pečiem, keď si môžem nezáväzne mixovať suroviny, použila som svoj nový pink mixér, predtým som padla za vlasť, lebo som neodolala pokušeniu, z tých čerešní som ochutnala, zať ich doniesol !, že na koláč a ja mám intoleranciu na ovocie, takže dnes sa zase nemôžem vzdialiť z domu...:o(
      ...takže koláč : vajíčka, bezlepková múka, maslo, cukor, stévia, kokos, čokoládové stružliny, citrónová šťava, semiačka, ľanové, sezamové, tekvicové, perníkové kypridlo....mixovať, vyliať na plech a posypať pocukrovanými , vykôstkovanými čerešňami..upečené ešte stružliny čokolády, nenašla som várovú - čoko.., zať všetko zje ! Cukrovkár s pumpou a strašne mu to spaľuje :-)
      Tak má koláč, podľa teba !
      Chcela som to dať na blog, ale mi nenatiahlo foto, našla som iné, keď Dorka využívala tento počítač, tak už je na blogu aj ona .-)
      Ďakujem ti za milé slová, podporu a inšpiráciu :-)

      Odstrániť
    2. :-) Alenka ja nepeciem rada, ale nemali sme doma pecivo a manzel co budem ranajkovat ? :-) no tak v tom tvojom kolaci je naozaj vsetko, ked tam das tolko dobrych veci, musi to byt dobre. U nas varil ocko, takze ked som sa vydavala nic som nevedela. A on vzdy vravel mojmu manzelovi, ze ked tam das same dobre veci, tak to musi byt dobre. Ze ta rozpravka o psickovi a macicke nie je pravda.

      Odstrániť
  5. Tak to sú poriadne čerešne...a koláčik mňam, vyzerá božsky...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dom sme kupila pred 15 rokmi aj s obrovskym stromom v rohu zahrady, ale taketo obrovske ceresne sme este nikdy nemali. Strecha uz postavena?

    OdpovedaťOdstrániť